fredag 28 oktober 2011

Fredag!

Gomorron. Äntligen fredag. Efterlängtad. Jag har sovit alldeles för lite denna veckan. Även om jag inte kommer att sova längre lördag och söndag morgon, så kan jag ju sova lite middag :)

Ingenting händer just nu. Bara jobba och så några timmar på kvällen för TV m.m. Ingen träning denna veckan, inga roliga aktiviteter efter jobbet. Inte ens någon matlagning, för där avvaktar jag tills jag varit hos dietisten. Jag kanske har fel storlek på mina portioner, och då är det ju ganska dumt att ha hela frysen full med färdiga portioner.

Inget är planerat i helgen heller. Jag VILL simma imorgon och jag VILL promenera, men vi får se hur det blir.

Nu har jag precis satt på mig det första paret av endagarslinserna jag skall testa en vecka. De skaver lite grann, men ingenting av den brännande känslan jag hade med de andra under första halvtimmen efter jag satt in dem. Nu gjorde jag så att jag hällde upp lite Neusal (saltlösning) i en av linskopparna och doppade linserna i det innan jag satte in dem. Skönt att slippa elden. Får se om skavandet försvinner, det gjorde det inte med de andra linserna. Skall det vara så skavigt så får det vara. Då är det inte skönt.

Angående det jag skrev om Valio igår, givetvis har jag även skrivit till dem och klagat. OCH på deras Facebooksida :) Där fick jag rådet av en tjej att packa burkarna i såna plastpåsar man köper frukt i. Då kletar det inte om det går hål... och tycker man fortfarande att de är för oskyddade kan man blåsa upp plastpåsen så det blir en skyddande bubbla omkring burken. Hm. Nu är det ju så att jag brukar köpa 4-5 burkar åt gången, då får jag ju inte plats med något annat i kassen än massa uppblåsta fruktpåsar... varför måste allt bli så krångligt?

En tävling:

Jag är med i en tävling där jag kan vinna linimentsticket Linnex. Ett liniment som är väldigt enkelt att stryka på utan att få på varken händer eller fingrar.
Vill du också tävla om linimentet går du in på denna sidan.


Jag skulle verkligen behöva ett liniment som funkar, jag har ju ont mest överallt... Tänk en dag utan att ha ont någonstans... *drömmer*....

Avslutar med 2 roliga bilder från Facebook.



Ha en bra fredag!

4 kommentarer:

  1. Haha roliga bilder :)

    Gällande linimentet kan jag försäkra dig att det funkar.
    Det bränner på ordentligt och varar länge :)

    SvaraRadera
  2. Hahaa roliga bilder .

    hoppas du får en bra dag
    kram

    SvaraRadera
  3. Har du testat Linnex?? Det är suveränt bra....men....man måste tänka efter hur ont man har om det ska vara värt det. Åtminstone på mig så bränner det som eld!! Men jag tror att man vänjer kroppen om man använder det ofta.

    SvaraRadera
  4. Christer:
    Hoppas jag vinner :)

    Anna:
    Tack detsamma!

    Anneli:
    Nej, jag har aldrig testat det. Inbillar mig att det säkert är bra. Får se om jag vinner :)

    SvaraRadera