måndag 11 juni 2012

En låg söndag

Gomorron. Måndag igen. Tänkte sticka iväg och morronsimma, men så bestämde jag mig istället för att ta mig i kragen direkt efter jobbet och sticka och gymma/simma istället. Det var ett tag sedan nu... Skärpning! Ute hänger regnet i luften, så det var väl ganska skönt att slippa sticka ut...

Gårdagen var riktigt låg. Nu är det lite bättre. Vågen är på bättre humör och jag är bara ett hekto från fredagsvikten. Men det var ju inte den största orsaken till att jag var låg igår, utan det var tanken på att jag måste köra hårt resten av livet, utan att kunna slappna av, som gjorde mig lite låg. Men så är det väl för de flesta som har bantat i större delen av sitt liv. Fettcellerna har ett utmärkt minne...

Jag kollade på de 2 sista avsnitten av Downton Abbey (säsong 1) som jag spelade in förra veckan. Jag blev väldigt sugen på att se säsong 2 också, vet inte när SVT skall köra den i repris. Fattar inte hur jag kunde missa denna superbra serie när den gick... Jag (harkel) "hittade" säsong 2 på nätet och spenderade mer eller mindre hela dagen med att kolla på den. Lite avbrott för tillagning av middag, handling på Maxi och lite annat småplock, annars satt jag klistrad (eller snarare halvlåg i soffan) framför datorn. Jag har fortfarande några avsnitt kvar, så jag kan kolla ikväll med. Så himla bra serie! Undrar när säsong 3 börjar... på IMDB står det september, men det är väl i England...

Jag fick idén av Emma att kolla hur folk googlar för att komma hit. Lite kul resultat faktiskt. Jag har 4 olika kategorier tidsmässigt:

Senaste dygnet:
mot min smala lycka
 
zitalena
 
blanda trall med såpa
 
hur mäter man förtält till husvagn
 
årskort elixia
 
annedalskliniken hur mycket kostar
 
cola zero till attackfas
 
extravaganza blogg karin
 
fiberhusk bra för
 
min smala lycka
 
Senaste veckan:
mot min smala lycka
 
zitalena
 
min smala lycka
 
zita lena blogg
 
baddräkt med brottarrygg
 
smart matlåda
 
3 veckor på pulver
 
blanda trall med såpa
 
hur mäter man förtält till husvagn
 
inflammation i höftmuskel
 
Senaste månaden:
mot min smala lycka
 
zitalena
 
min smala lycka
 
minsmalalycka
 
tvätta altan med såpa
 
hur ser såpad trall ut?
 
mindramaten
 
sambal oelek kyckling
 
zita lena blogg
 
baddräkt med brottarrygg
 
Hela tiden (maj 2008-nu)
mot min smala lycka
 
zitalena
 
xtravaganza blogg
 
xtravaganza soppor
 
min smala lycka
 
ketonfasen
 
hitta katten
 
gåband rusta
 
mbd skor
 
lycka
 
Lite lustiga resultat... "blanda trall med såpa" hallå?? Ingenting om GBP eller Dukan, men det kommer väl. Och har jag skrivit om husvagnar någon gång? Tveksamt...
 
Inga helgdagar denna veckan, men det är väl midsommar nästa vecka? Sen om 2,5 veckor fyller jag år, då funderar jag på att ta ledigt halva dagen i alla fall från jobbet. Familjen kommer hit på kvällen, så det kan ju vara skönt att inte komma direkt från jobbet. Funderar på vad jag skall bjuda på då, men det får bli något som jag kan äta själv också. Grillade kycklingfiléer (enklast och godast i ugn, och icke väderberoende), min grönsaksröra och en stor sallad. Sen till dessert blir det nog glass och kanske frukt till alla utom mig, men jag gör väl en sats av min glass så kan de andra få smaka lite... Det blir nog bra.
 
Ha en bra måndag.
 
 

5 kommentarer:

  1. Jag har insett att jag måste "Hålla koll" hela livet, planera det som ska intas så att om det är fest måste jag träna mer innan och efter för att förbränna. Tyvärr är vissa av oss skapta så...finns ingen rättvisa där heller.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, ingen rättvisa. Märker dock ingen skillnad på vikten om jag tränar eller ej, så det kan jag inte påverka. Men det är väl bara att gilla läget.. Kram

      Radera
  2. Livet går upp och ner, vågen likadant. Bara att inse det. Men låt inte vågen styra hela din livsupplevelse, det vore sorgligt, för dig och din omgivning. Pepkram - Mor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, så illa skall det inte bli, men det var bara deppigheten som slog mig lite... I am back on track again :) Kram

      Radera