lördag 23 juni 2012

Har ni ont i håret idag?

Gomorron. Somnade som en stock på soffan när jag kom hem igår, och vaknade strax efter klockan 4. Gick och la mig i sängen och sov till 7. Skönt!! Nej, jag har inte ont i håret idag. Det är en sak som är lustig efter min operation, för före den kunde jag inte ta ett halvt glas vin ens utan att få huvudvärk och bli skakig i knäna dagen efter. Nu däremot, inga som helst problem. OK, även den minsta alkohol går rakt upp i skallen, men jag mår inte dåligt nästa dag. Mysko.

Resan upp igår gick bra, om man bortser från att när jag kom till Stenungsund så var jag inte ensam om att vilja åka med Orust Expressen... Det var så mycket folk att jag inte kom med bussen. Vi blev lovade en extrabuss "snart", men det dröjde en halvtimme innan den kom. Fördelen med den extrabussen var att jag slapp bytet i Varekil, den gick ända till Ellös och sedan vidare till Hälleviksstrand. Jag var framme en halvtimme efter jag skulle varit det. När jag kom fram satt pappa, Marita och Inga och fikade i Ingas hammock. Jag hade ju med mig mina pepparkakscupcakes, så de bjöd jag på direkt. De gick ner (lämnade resten hos dem så de kan fika idag också).

Sen klippte Marita mig. Jag har ju en deal via Let's Deal hos en "riktig" frisör den 23 juli, men mitt hår var alldeles för långt nu, skulle inte stå ut en månad till. När jag simmade ryggsim härom morgonen så gled håret hela tiden in under armarna och huvudet böjdes bakåt. Inte alls skönt! Hon kapade ca 10 cm, så det blev riktigt kort...

Klockan 12 var det dags att gå till ängen och titta på alla barn som dansade runt stången.


Regnet hängde i luften, men vi klarade oss. Lotter inköptes men vi vann ingenting. Sen hem och alla latade sig lite, innan det var dags att förbereda maten som skulle ätas kl 3. Vi skulle inte bli många, bara vi 4 och så Maritas bror Ralf med fru Kim.

Maten var god och jag fuskade precis så som jag hade planerat: 2 glas vin och en skål med jordgubbar. Allt annat jag åt under dagen var 100 % Dukan-godkänt. Eftersom jag inte vill lägga upp några bilder på min familj så blir det matbilder (som vanligt)...


Sallad (äntligen grönsaker!!), räkor, varmrökt lax, champinjoner, kallrökt lax och min vitlökskvarg. Mums.


Jordgubbarna var väldigt goda!!

Efter maten infann sig en slöhet. Vi är korsordsnördar alla 4 så korsord fick det bli. Strax innan jag skulle åka så fixade jag ihop en sallad med räkor och kyckling som jag hade med mig på bussen. Bussen hem gick 19.35 och jag var framme 22.15, iskall och mycket trött. Som tur var hade jag fått låna en kofta av Inga, utan den hade jag frusit ännu mer.

Cornelia var glad att se mig, jag trodde hon skulle vara skitsur och skälla på mig, men det gjorde hon inte. Jag somnade som sagt som en stock på soffan, jag var otroligt trött.

Just nu skiner solen och regnet öser ner. Vet inte riktigt vad jag skall göra idag, det beror helt på vädret. När jag åkte förbi Botaniska efter mitt läkarbesök häromdagen så hämtade jag kartor till hittaut.nu, så jag är jättesugen på att gå ut i Änggårdsbergen och försöka hitta lite pinnar med bokstäver på. Men det beror som sagt på vädret. Enligt prognoserna skall det regna hela dagen, så det verkar inte så troligt att det blir någon promenad. Men regnar det inte för mycket, och framförallt om solen skiner samtidigt, så kan man ju gå ut ändå.

Ha en bra Midsommardag och hoppas att ni inte har för ont i håret!!

8 kommentarer:

  1. Inget ont i håret här heller, trots vitt vin igår.
    Låter som du haft en hektisk men ändå skön midsommarafton.
    Det där med pinnar med bokstäver på förstod jag inte, men alla skäl att komma sig ut på är bra skäl.
    /Mona

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gå in och kolla på www.hittaut.nu så får du se. Jag har en karta över hela Västra Göteborg, med ett sjuttiotal kontroller. Varje kontroll är en pinne med en bokstav på och den skall man rapportera in till hemsidan. Ungefär som orientering, men man gör det i sin egen takt under hela sommaren. En gång i månaden ungefär släpper de nya kontroller. Skitkul! Gick vilse som fan förra året... :)

      Radera
  2. Ingen skallebank här inte, drack bara 1 cider igår. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då drack du mindre än vad jag gjorde :) Visst är det härligt att uppleva hela lördagen? Kram

      Radera
  3. Inga problm här heller ;) Blev endats ett litet glas vitt på kvällen.
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt! Jag tror vi blir äldre och smartare :) Kram

      Radera
  4. precis DÄR ligger min faster astas hus. som hennes man allan byggde när han var 78 år!!!
    men så byggdes fler hus som förtog allt det sköna så de sålde.
    kram från dalsland//

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mina föräldrar och min "bonusmormor" bor precis till höger om bilden. Otroligt vackert. Kram

      Radera