onsdag 13 juni 2012

Tröstlöst...

Gomorron. Idag ser jag inte fram emot ett nytt besök hos naprapaten. Mitt blåmärke på låret har faktiskt inte bleknat bort än, det är 2 veckor sedan jag var där senast. Satan i gatan så ont det kommer att göra... Hoppas inte jag får ett lika stort blåmärke igen...

Min kamp mot/på vågen känns just nu väldigt tröstlös. Sedan i lördags, efter fusket med vinet på firmafesten, har jag vägt ett halvkilo mer än i fredags. Idag var det dock en förändring på vågen. Nu diffar det inte ett halvkilo längre utan ett helt kilo. Vad fan!? Jag gör ju inget annorlunda! Ett helt kilo mer innebär att jag inte alls har en 7:a som första siffra, utan är tillbaka på en 8:a igen. JAG VILL INTE! En sak hade ju varit om jag hade fuskat hela veckan, men det finns absolut ingenting jag kan ändra med mat eller dryck. Jag promenerar så mycket jag kan och tränar när det funkar, men det har ju inte ändrats den senaste veckan. Mat och dryck har inte ändrats heller. Det enda som ändrats är fusket i fredags.

Igår fikades det med jordgubbar och glass på jobbet. Glassen hade jag ju ändå inte kunnat äta, men jordgubbarna lockade. Men jag skall inte fuska något mer. Säger inte aldrig, för på midsommar kan jag tänka mig en jordgubbe eller två, men jag måste bli ännu striktare med vad jag äter, om det nu är möjligt. Igår hade jag ju med två extra listor med vad som är OK att äta, inte ens sakerna på de listorna äter jag. Fan i helvete också! Platåer är en sak, de kan jag förstå, men att gå upp 1 kg på 5 dagar när man är så jävla strikt som jag är det gör mig fly förbannad!

Igår ringde lillebror och frågade om han får sova här i morgon torsdag. Jättekul! Han jobbar ju i närheten och fredag är sista dag före semestern för honom. Lite mycket att göra på jobbet och om han sover här så kan han jobba lite längre, det tar ju ett tag att köra till och från hemmet i Borås. När vi var små så gjorde vi allt vi kunde för att försöka ha ihjäl varandra, men nu är det bara mysigt att umgås. Det är så sällan det bara är vi två, så vi får passa på.

Kvällen igår gick i huslighetens tecken. Jag röjde och gjorde i ordning eftersom städerskan kommer idag. Jag grillade 4 kg kycklingfilé som marinerats under natten. Och jag städade ur hela kylskåpet. Inte bara det att det inte var särskilt rent i kylskåpet, utan det fanns massa flaskor och burkar därinne som sett bäst före datum för ett tag sedan... Så skönt att få slänga ut dem och nu skiner kylskåpet!

Nu skall jag ta min ilska och röja bort det sista, inklusive datorn och alla filtar/kuddar i soffan. Ha en bra onsdag och tänk på mig mellan 7 och 7.30, för då blir jag plågad som bara den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar