lördag 27 april 2013

Ett livstecken

Gomorron. Jag lever... :) Det var många dagar sedan jag skrev så jag tänkte ge ifrån mig ett livstecken. Det är lördagsmorgon och Cornelia körde upp mig för en halvtimme sen. Hon har försökt ett bra tag och hade det inte varit för att min nattgäst Ulrika ligger på soffan och sover, så hade hon fått försöka ett tag till...

I torsdags kom alltså Ulrika från Götene och hon stannar till mitt på dagen idag. Vi har snackat massa skit och haft det trevligt, och igår åt vi färska räkor och drack ett glas vin.


Här är räkor och vitlökskvarg på ett blad Cosmopolitan-sallad. Så gott.

Idag skall vi på Moyana Corigans 10-årsfirande, det passar bra eftersom Ulrika var nyfiken på dem. Så vi hänger på låset när de öppnar kl 12 och så åker hon hem sedan. Ikväll skall jag kanske träffa min kusin My och äta middag med henne. Hon och min faster var med mig och pärlade för 3 veckor sedan, innan dess var det en väldans massa år sedan vi sågs. Hon bor i Billdal söder om Göteborg så det är pinsamt hur sällan vi ses...

Annars har det inte hänt så mycket jag kan skriva om. Jag pärlar på kvällarna och har gjort 60 armband sedan i söndags. Jag får bra "hjälp"...


Här ser hon ut att vara måttligt intresserad, men bilden ljuger. Jag tvinnar snöret mellan fingrarna och hon är tokig i att jaga det. Sen skall hon ligga i knät när jag pärlar vilket ger en vansinnigt obehaglig arbetsställning med ont i ryggen som följd. Men hon brukar ge sig efter ett tag.

Igår morse var jag förresten en taskig kompis som körde upp nattgästen kl 5.45 (min klocka ringer ju 5.00) och drog med henne till simhallen :) Men hon verkar ha överlevt...

Ha en bra helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar