torsdag 3 december 2015

20 dagar kvar

Gomorron. Snart kommer jag att vara (ännu mer) odräglig och nojig med min resfeber... Om jag är så här nervös nu, hur skall det då inte vara om 20 dagar när det verkligen är dags? Jag är inte bara nervös för själva flygningarna (jag har ALDRIG gjort 3 starter på raken någon gång), utan det är massa annat som spökar också; kommer jag att hinna byta plan i Frankfurt (1 h byte)? Eller kommer hotellet vara ett sånt skitställe som vissa skrivit på Tripadvisor? Det är väl främst dessa 2 saker som oroar mig.

Jag är ju en "trygghetsknarkare" så det här med att åka till ett ställe där jag inte ens kan föreställa mig hur det ser ut är väldigt skrämmande. Senaste gången jag skulle åka till Kreta var jag mycket lugnare: jag visste precis vad jag gav mig in på och hur det skulle se ut, så otroligt mycket tryggare. Jag är inte ett dugg främmande för att åka dit igen... fast det är många andra öar jag vill se också.

Åter till Thailand. Jag har så väldigt svårt att få in i min hjärna att JAG skall åka dit SNART. Det var ju väldigt många månader sedan jag bokade, kan inte fatta att tiden är inne snart. Jag hade ju en dröm om att ha gått ner massa kg tills dess, men jag har inte orkat. Har inte mått så där bra psykiskt det senaste året (orkar/kan/vill inte berätta varför) så detta med vikten har varit oöverstigligt. Men jag som är så himla bra på att trycka ner mig själv i skorna och tala om för mig själv att jag är kass och värdelös får väl istället klappa mig själv på huvudet och säga att jag i alla fall inte har gått upp något. Jag tror till och med att jag gått ner ett par kg, men det "var inte meningen" eller hur man nu skall säga...

Igår var det dags för första dosen av drickvaccinet Dukoral (mot kolera).


Tänk om man kunde dricka alla vaccin så man slapp sprutorna... Smidigt! Nästa dos skall tas om en vecka.

Idag är det dags för kören igen. Och ja, jag har varit duktig och övat denna veckan.

Ha en bra torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar