fredag 11 december 2015

Det blir Thai ikväll

Gomorron. Fredag igen! Härligt! Egentligen skulle jag stuckit iväg och simmat om en halvtimme, men jag hoppar över det idag. Jag har ont i halsen sen igår eftermiddag och jag superförsiktig nu. Jag vill inte bli förkyld. Jag har inte tid med det, så det hoppar jag över. Förresten vill jag vara hemma lite extra med Maggie, känns som om jag bara är här ibland nu för tiden. Jag skall iväg direkt efter jobbet idag och vet inte när jag kommer hem. Stackars katt. Fast det verkar inte gå någon större nöd på henne, det är mest jag som blir drabbad...

Igår var det årets näst sista körövning. Det var lika kul som vanligt. Vi börjar släppa papprena på flera låtar nu, och tidvis låter det riktigt bra :) Fast vi har lång väg att gå.

Jag hittade faktiskt en kimono på nätet igår. Först tyckte jag att 495 kr (+ frakt 59 kr) var alldeles för mycket pengar. Men sen tänkte jag "va fan". Det blir min julklapp till mig själv. Nu hade jag tänkt visa hur den ser ut, men sidan finns inte längre. Jag köpte den sista. Här är en liten bild som ligger kvar på min Facebooksida.


Jag får visa den sen när den kommer. Den var i alla fall 100 % bomull.

Ikväll skall jag "inkassera" min sista 50-årspresent. Kompisen Hanna bjuder mig på Thaimiddag på något ställe i stan. Fast först skall vi till Newbodys lokaler här i närheten, de har utförsäljning av utgående varor. Får se vad jag hittar, har på mig ett av deras linnen varje dag. Mamma var lite nyfiken på linnena för några månader sen, så jag skickade henne ett av mina äldsta. Jag hade beställt 6 nya, så jag sa att hon kunde få mina allra äldsta. De var inte så fräscha längre, men det brydde hon sig inte om. Hon blev som tokig, och kom hit och hämtade resten. Och beställde 6 st själv. :)

Imorgon måste jag till Frölunda Torg eller Mölndals centrum. Jag skall på julbord med segelklubben (som jag är mer eller mindre uppvuxen i) och jag skall ha med mig en julklapp för 50 kr. Mitt bidrag till julbordet blir någon typ av röra som jag skall köpa. Köper man skall det kosta 75 kr, gör man själv skall det kosta 50 kr. Funderar på om jag inte skall ta och växla pengar samtidigt, jag lär inte ha tid nästa vecka. Lika bra att få det gjort. Jag har dock inte bestämt mig för hur mycket jag skall växla än. Vad tror ni om 2.500 kr? För mycket? För lite?

Jag sitter och kollar på en dokumentär på SVT play samtidigt som jag skriver detta. 20 minuter kvar, så den hinner jag se klart. Den heter En vanlig fucking människa och handlar om Sam som föddes som Isabelle. En jättefin dokumentär. Sevärd.

Ha en bra fredag. 

2 kommentarer:

  1. Den dokumentären har jag oxå sett. Jättebra. Fin kille, modigt att göra det.
    Newbodys linnen... sitter dom åt om magen? Håller den på plats... 😂 Om du förstår hur jag menar...
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp lite i alla fall. Jag borde väl ha storlek XL, men kör storlek M. De smiter åt så att det inte fladdrar för mycket :) Kram

      Radera