onsdag 16 december 2015

En vecka kvar!

Gomorron. Både jag och Maggie (eller i alla fall jag) försöker vara tysta så att vår nattgäst får sova lite till. Vi har besök av Ulrika, som får en välförtjänt sovmorgon. I vanliga fall är hon uppe vid 4 eftersom hon tågpendlar från Götene till Göteborg varje dag. Själva tågresan tar 2,5 timme. Enkel väg. Fy fanken vad jobbigt.

Hon kom när jag slutade och vi gick till Maxi för att handla något gott. Vi visste inte vad vi var sugna på, men det slutade med varsin plocksallad. Smart då man får precis det man gillar. Hem och så åt vi direkt. Och tjötade. Sen blev det film. Först hade vi tänkt se en film som heter Persuasion (Jane Austen) men det gick inte. Det var region 1 på den filmen, och min nya blueray-spelare är inte regionsfri. Hm. Det visste jag inte. Jag måste gå igenom alla mina filmer och se om jag har fler region 1-filmer. Då får jag ta tillbaka min gamla DVD-spelare som står i Maritas förråd (som reserv ifall någon av deras spelare går sönder). Vi såg i alla fall Eat, Pray, Love istället. Den är bra tycker jag, men lång (nästan 2,5 h).

Igår blev det bestämt att Marita och jag skall på ett litet kalas hos min brorsdotter E på lördag (hon fyller år på fredag, och ingen av oss har sett hennes lägenhet i Göteborg). Först hade vi snackat om söndag, då skulle Marita komma ner från Ellös och sen ta med Maggie upp. Men nu kunde inte E på söndag, så vi skall dit på lördag vid 12. Det innebär att jag kan åka med upp till Ellös på lördag eftermiddag och så tar jag bussen hem på söndag eftermiddag. Hela helgen försvinner alltså och jag börjar så smått få panik. Hur skall jag hinna med allt? Jag räknar inte med att få något vettigt gjort måndag eller tisdag kväll, alltså mer än packa. På måndag kväll måste jag dessutom röja för städerskans besök på tisdag.

Jag måste gå igenom alla kläder och det får bli ikväll. Om jag måste köpa något nytt får jag göra det på fredag. Så Yinyogan är avbokad, jag har helt enkelt inte tid. Imorgon är det köravslutning och min stämma har hand om fikat. En del av fikat skall jag handla, och det får bli imorgon efter jobbet. Verkar jag stressad? Det är jag. Kan inte fatta att jag åker om en vecka. Bara 5,5 arbetsdagar kvar. Vi bryter vid 14 dagen före julafton för en gemensam jullunch. Den ville jag gärna vara med på eftersom jag har arbetat på firman i 20 år i år (augusti) och jag kommer att bli "premierad" för det. Kommer inte ihåg vad det är vi brukar få, men jag tror det är en fin blomma. Vid 25 är det en klocka i alla fall. Och vid 10 var det en jättefin penna. Om det är en blomma jag får så får den bo på jobbet när jag är borta. Jag kommer att åka direkt från jobbet, taxi skall beställas till klockan 16. Lägenheten kommer inte att stå tom, det är skönt. Brorsonen med flickvän skall bo här när jag är borta.

Igår fick jag ett fint halsband i brevlådan. Mamma har gjort det. Hon har beställt massa smyckematerial från Kina och sitter hemma och pillar lite. Jag tycker detta var jättefint!


Nu skall jag göra frukost, får se om Ulrika vaknar. Chansen är väl mer eller mindre 100 % eftersom jag inte har någon dörr i mitt kök. Det är helt öppet mot vardagsrummet.

Ha en bra onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar