torsdag 17 december 2015

Jag har fått en julklapp!

Gomorron. Nu har jag börjat med min lilla "ceremoni" att stänga av larmen allteftersom de inte behövs. Jag har nu klickat av mina 2 vakna-larm (5.00 och 5.10) så att de inte ringer nästa torsdag. Jag har också klickat av larmen som ringer klockan 7.00 på måndagar och fredagar, som en påminnelse för att jag skall boka Yinyogan. De larmen behövs inte mer. Nu kommer jag att stänga av mina morronlarm dag efter dag, det blir en extra nedräkning :)

Igår köpte jag något som jag har tänkt köpa länge, nu när jag har börjat resa lite mer. En resebrandvarnare.


En  ganska billig livförsäkring (179 kr på Clas Ohlsson). Sånt man tänker att man skall köpa och så blir det inte av. Nu blev det av. Man kan hänga den på en dörr eller en tavelram. Det är också ett dörrlarm, men jag har inte kollat hur det funkar än.

När jag kom till jobbet igår så låg det ett paket på mitt bord. Kollegan U som bor ihop med kompisen H, levererade ett paket från henne. Detta blir faktiskt min enda julklapp, så jag skall öppna den med andakt. Den skall med till Thailand tydligen, så jag har faktiskt packat ner den. Jag litar på H att det inte är något som jag skulle åka fast i tullen för, så jag tar med mig hela paketet :) Jag får öppna det när jag kommer fram på julafton.


På tal om att komma fram på julafton, igår fick jag mail om att min sista flight har ändrats. Jag landar i Bangkok klockan 14.00 Thai-tid (08.00 min tid) och skulle lyft därifrån 17.20 och landat 18.45. Nu lyfter jag 18.55 och landar 20.20. 5 h i Bangkok alltså. Lite mycket... framförallt eftersom det är så kort tid kvar att flyga. Jag lär ju inte komma till hotellet förrän mitt i natten. Jag har i alla fall mailat hotellet och de har konfirmerat att hämtningstiden är ändrad. Jag skall leta efter en skylt med mitt namn :)

Igår packade jag faktiskt nästan allt. Jag provade mina linnen och kom fram till att det inte var så många som passade bra. Men jag har letat efter linnen här hemma och hittar jag några kostar de 150-200 kr, det tycker jag är för mycket. Snål-Hanson kommer fram. Jag får köpa där nere eller tvätta. Tydligen är det så fuktigt att jag inte kommer att kunna tvätta själv och hänga, men det skall inte vara några problem att hitta tvätterier.

Idag åker min bror och svägerska iväg i 3 veckor till Florida. De skall alltså 6 h åt ena hållet och jag skall 6 h åt andra hållet. Kanske vi kan få ihop en Skype någon gång, men det är tveksamt.

En sak som jag kom på just nu: jag är väldigt känslig för att bli kall om halsen. När jag blir det så börjar axeln krångla med en gång. På jobbet har jag en lång scarf virad 3 varv om halsen, och här hemma har jag en "lurvig tub" (sånt där material som är på undersidan av fleecefiltar) på mig ofta. Frågan är om jag inte skall ta med en halsduk att ha på planet. Där sitter man ju ändå så dumt att nacken/halsen blir stel. Det kanske är gott att kunna hålla värmen. En halsduk tar ju inte så stor plats.

Ikväll blir det kören, men innan det skall jag till Lidl och handla en sak som mormor skall få. Och så skall jag handla fika till oss ikväll. Min del är mineralvatten och clementiner, andra tar glögg och pepparkakor m.m.

Ha en bra torsdag!

3 kommentarer:

  1. Svar
    1. Men jag vet ju inte vad det är i presenten... brandvarnaren köpte jag själv. Presenten är nedpackad och inte öppnad än.

      Radera
  2. Skönt att se att jag inte är själv om att sätta larm på mycket. Brandvarnaren var en smart idé.
    Jag har oxå fått 1 julklapp, trologtvis den ända. Jag kunde inte hålla mej, har redan öppnat. 😁
    Kram

    SvaraRadera