fredag 18 december 2015

Mera stress...

Gomorron. Idag skall jag iväg och simma, sticker om 45 minuter (6.15). Det blir årets sista simning i pool, eftersom mitt hotell inte har någon pool. Jag får simma i havet!

Igår direkt efter jobbet stack jag till Lidl för att handla en present till mormor. Det är en sån där hylla man sätter mellan golv och tak i badrummet som man kan ställa schampo på. Jag hoppas den passar, men det är ju bra att jag skall upp själv i morgon och då kan installera den. Funkar den inte så tar jag med dem hem igen och lämnar tillbaka den. Jag tänker alltså inte slå in den och lägga den under granen, hon får den i morgon.

På vägen därifrån kom världens regnskur. Jag behövde handla clementiner och mineralvatten till körfikat, men clementinerna på Lidl var inte alls fräscha. Det var bara att stanna till vid Maxi. Sen fick jag 45 minuter hemma innan det var dags att åka till kören. Träningen gick bra och vi hade extra lång paus. Vi i vår stämma hade med glögg, pepparkakor, ädelost på tub, godis, clementiner och mineralvatten. Det var väldigt mysigt. Hem och sedan nästan direkt i säng.

Stress, stress, stress. Det känns som jag bara flänger och flänger. Och jag har inte gjort det bättre av att jag har lovat bort mig själv ikväll... direkt efter jobbet blir jag hämtad av A, vän till mina föräldrar. Jag skall hjälpa honom och L att installera deras skrivare. Jag har sagt att jag inte vill stanna länge, jag måste hem. I morgon bitti klockan 10.40 går bussen till min brorsdotter E. Då skall jag och Marita, och faktiskt också mamma, gå på ett litet kalas hos henne. Sen åker Marita och jag hem och hämtar Maggie och min packning, och så åker vi upp till Ellös. Bussen tar jag hem på söndag eftermiddag, jag är hemma vid 19 på kvällen. Hela helgen försvinner alltså.

Det blir lite problematiskt med tvättning i helgen. Trots att jag har egen tvättmaskin och torktumlare blir det allt så att jag tvättar på helgerna. Men nu har jag kommit på att jag laddar och programmerar tvättmaskinen nu på morgonen, så att den är klar till lunch. Då lägger jag den i tumlaren och programmerar en ny maskin, så att den är klar när jag kommer hem från A och L. Då får jag hela veckotvätten klar nu idag.

Brorsan och svägerskan åkte igår mot Miami. Deras plan Göteborg-London idag blev tidigt inställt, så de fick sova i London i natt för att hinna med planet till Miami. Jag är ju alltid orolig när folk är ute och flyger, så jag blev så glad när brorsan ringde och meddelade att de landat. De lyckades inte skicka ett sms. Oroliga syrran...

På tal om att flyga. Kompisen H har återigen bevisat att hon är världens bästa vän... Hon hämtar mig på jobbet klockan 16 på onsdag och kör mig till Landvetter. Skönt att slippa ta taxi.

Nu skall jag packa simväskan och frukostväskan. Idag skall jag vara lite mer uppmärksam när jag saltar gröten innan jag mikrar den... i fredags hade jag fel pip på saltkaret och hällde på ett par tsk/msk salt innan jag stoppade mig själv. Bara att slänga och äta bröd istället = fick lite ont i magen. Mycket bättre med gröt!!

Ha en bra fredag!

Oj.... glömde visst att trycka på Publicera...

2 kommentarer:

  1. det finns bote medel mot stress:)

    SLUTA STRESSA allt löser sig ändå :)

    SvaraRadera