onsdag 23 december 2015

Sovit gott :)

Gomorron. Sovit som en stock i natt, det trodde jag inte. Jag trodde jag skulle ligga och vända och vrida på mig som jag ofta gör när jag är orolig eller har mycket att göra och är stressad. Jag tar ju 1,5 Propavan varje kväll, igår tog jag 2 (maxdos) och det gjorde tydligen susen. Skönt!!

Igår mitt på dagen kom jag på att jag ville köpa mig en riktig kabinväska att ha med istället för ryggsäcken. Eller rättare sagt, istället för att ha ryggsäcken som handbagage. Ryggan tar jag med ändå, den är bra om jag skall iväg på någon utflykt. Jag begav mig iväg till Frölunda Torg direkt efter jobbet. Det var "lite" folk där, men inte så farligt som jag hade trott. Först gick jag in på Clas Ohlson och kollade vad de hade. De hade en mjuk kabinväska med 4 hjul för 499 kr. Bra pris, men jag tog en vända bland väskaffärerna för att se vad de hade. Där kostade den billigaste 1.799 kr...

Sprang på brorsdottern E med pojkvän D och fick mig en extra julkram :) In på Clas Ohlson igen och köpa väskan. Där var det däremot lång kö. Precis när jag kom fram noterade jag att det inte fanns något lås på väskan. Tittade på den långa kön och hade inte alls någon lust att ställa mig längst bak. Den snälla kassörskan letade upp ett bra låt i sin dator och tog betalt för det. Jag gick in i affären och hämtade låset och slapp stå i kö igen. Skönt!

Hem och packa ännu mer. Tog bort lite ur den stora väskan, men inte mycket. Däremot kunde jag flytta massor från stora väskan till lilla väskan. När jag har ryggan som handbagage är det ju inte mycket mer än datorn och sånt jag vill ha med på flyget som får plats, nu fick mer plats. I kabinväskan har jag nu, förutom datorn, alla mina piller, ett par shorts, en t-shirt, 2 par trosor och alla mina sladdar. Jag har dessutom en lite större handväska där jag får plats med mina korsordstidningar m.m., sånt jag vill ha under själva flygresan.

Taikon skall ut och resa...

När allt var klart gick jag upp till Eklanda Krog för att äta en middag. Jag har gjort det flera gånger kvällen före en resa, en trevlig tradition. Jag tog "Vitlök- och dragonmarinerad fläskfilé" och det var så gott!

Jag orkade bara hälften och fick med mig resten hem i en folieform, det står nu i frysen. Där är det aldrig några problem att få med sig resterna hem.

Hem igen och kolla lite TV och sitta under värmedynan. Jag hade förbannat ont i en punkt nedanför nacken (på ryggen) igår, det kändes som jag suttit med huvudet framåtböjt i timmar. Så gott med värmedynan. Det känns lite bättre idag.

Nu är det dags att äta frukost och packa ner datorn i väskan igen. Idag bryter vi klockan 14 för en liten jullunch på jobbet. De andra äter smörgåstårta, men jag klarar inte majonnäsen, så jag får en sån där go räkmacka från Maxi istället.

Klockan 16 kommer kompisen H för att hämta mig! Weeee! Då åker vi direkt till Landvetter. Jag skall alltså ha med mig allt bagage till jobbet nu, kollegorna hämtar mig på vägen.

Får se om jag kan skriva en trudelutt från Frankfurt eller Bangkok, annars hörs vi när jag är framme. Jag landar i morgon julafton 14.20 svensk tid (20.20 Thai tid), så jag hör väl av mig imorgon kväll er tid om allt gått bra.

Ha det skönt och en riktigt God Jul till er som fortfarande läser :) Kram!!