fredag 22 januari 2016

Skitkropp!

Gomorron. Idag är en sån där dag där jag bara hade velat vända på mig och somna om. Kan det inte vara lördag idag?

Igår på vägen till kören hände något med min höft. Jag riktigt hörde hur det small till i höger höftkula, det gjorde skitont. Jag kunde fortsätta gå, men det gjorde väldigt ont. Det var inte så bra skottat där vi gick (inne i stan) så jag spände väl mig lite extra och så var det något som hände. Jag hade ont i höften hela kvällen och inte var det bättre nu på morgonen. Haltar.

Sen har vi detta med min nacke/mitt huvud. I ett par veckor nu så har jag haft jätteont, och för ett par dagar sedan kom jag ju på vad det var. Jag ser inte tillräckligt bra så jag "viker huvudet bakåt" när jag kollar på skärmen på jobbet. Och hemma, men här sitter jag inte lika länge i sträck. Jag bad en kollega fotografera mig igår. Så här ser det ut när jag sitter "som jag skall":


Huvudet/nacken är avslappnat och allt är bra. Förutom att jag inte ser ett skit... Så här måste jag sitta för att se:


Inte så jäkla konstigt att jag har ont... Nu när satte mig vid datorn i morse hade jag rejält ont. Vet inte hur det skall gå idag. Jag ringde i alla fall optikern igår och fick tid nästa torsdag.

Ja, jag vet att jag har långt till skärmen. Först har jag ett armstöd. Sen har jag min Roller-Mouse. Sen tangentbordet. Och så en dokumenthållaren. Jag kan inte ta bort något av dessa. Mina glasögon skall vara anpassade för detta avstånd (80-85 cm istället för normalt skärmavstånd 50-60 cm). Jag får kanske tillfälligt höja skärmen. Får se. Nu är i alla fall tid bokad.

Som ni förstår är jag (som vanligt) ganska trött på min kropp som protesterar mot det ena och det andra. Idag hade jag som sagt gärna krypit ner igen. Tur att det är fredag i alla fall, och inte måndag...

Ikväll är det Kulturnatta. Egentligen skulle vi ha sjungit någonstans ikväll, men i söndags fick vi reda på att vi inte skulle det. Sån tur! Vi är inte redo för att sjunga inför publik, det hade inte låtit bra. Puh! Jag skall i alla fall inte gå, utan stannar hemma.

Jag kollade vidare på Airbnb efter ställen att hyra i London igår, och skickade några mail. Pratade med körkompisen A, som jag åker med, och hon sa att jag måste gå på en musikal. Självklart!! Googlade lite och såg att Mamma Mia fortfarande går. Till ett vettigt pris också (30 pund verkar vara normalpris, man kan få billigare med då är det "obstructed view" och se vill man ju). Å det skall jag nog boka! Måste bara ta reda på lite mer om var teatern ligger innan jag bestämmer mig om vilken dag jag skall gå.

Ha en bra fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar