fredag 12 februari 2016

Fredag igen :)

Gomorron. Fredag :) Härlig känsla! Varenda fredag tackar jag min lyckliga stjärna för att jag har ett jobb att gå till, ett jobb där jag trivs. För om jag inte hade haft det så hade jag ju inte kunnat uppskatta fredagar (och helger) på samma sätt som jag gör nu!

Igår började kören en halvtimme tidigare, för vi skulle fotograferas. Vi behöver en ny omslagsbild till vår Facebooksida. Den är tagen på samma sätt som den gamla; vi står nedanför en trappa och fotografen tar en bild på oss uppifrån. Smart, för då försvinner alla våra dubbelhakor :) Så fort jag får ett av de nya korten skall jag lägga upp det istället.

Jag tog några bilder på de andra när de sjöng också, och la upp lite förhandsinfo inför konserterna.


Några saknas, kanske 6-8 stycken, så vi är ganska många! Det är ett härligt gäng tjejer (eller damer/tanter) och vi låter riktigt bra, om jag får säga det själv (harkel).

Jag tragglar vidare med mina texter, vet inte hur många timmar jag lagt på det och hur många timmar jag har kvar att plugga... Jag lär mig lite mer för varje dag, men det sitter hårt inne. Om någon är intresserad så kan jag berätta att vi skall sjunga följande låtar på vår konsert (utan inbördes ordning):

  • En stund på jorden (Laleh)
  • Brave (Sara Bareilles)
  • Allt grönt (Timbuktu)
  • Birds (Frida Hyvönen)
  • Ett hus vid havet (Marie Fredriksson)
  • I got the music in me (Thelma Houston)
  • The opening (Ane Brun)
  • What my mama never told me (Adée)
  • Don't stop me now (Freddie Mercury)
  • Easy (Seinabo Sey)
  • California dreaming (Mamas and Papas)
  • Utan dina andetag (Joakim Berg/Kent)
  • För att jag älskar dig (Mikael Wiehe och Ebba Forsberg)
  • Och så 2 isländska sånger: Vor i Vaglaskógi och Fljótavik

Oj, nu fastnade jag på YouTube... jag insåg just att jag inte har hört en enda av ovanstående låtar med deras originalartister... Kul!!

I morgon skall vi sjunga hela dagen, förhoppningsvis fastnar lite mer i denna tröga hjärna... Annars har jag inga planer för helgen. En liten förrådsstädning på söndag skulle inte sitta dumt, vi får se hur det går med den saken. Idag är det i alla fall kallt ute och jag hoppade över simningen. Verkar skithalt ute, så jag vågade inte köra moppen. 

Ha en bra fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar