fredag 15 april 2016

Helt klart och skrattfest

Gomorron. Oj vad jag är trött idag! I vanliga fall brukar jag lägga mig vid 22 och kollar då lite DVD innan jag somnar. Klockan ringer 5. Igår var jag inte hemma förrän 23.15 och somnade väl 23.45. Way too late for me. Jag insåg detta redan igår kväll och ställde fram larmet till 6. Men det var ändå en plåga att gå upp. Skönt att det snart är helg!

I onsdags fick jag muntligt OK på min semester. Så nu har jag betalat allt. Jag valde att betala allt på en gång eftersom det är enklare. Och så får jag ju lite bonus från ICA innan de tar bort den den 1 maj.


Så nu är det på riktigt! Jag skall till Kreta igen!! Haha, trodde ju att jag inte skulle komma dit någon mer gång...  Såg att planet går klockan 6.20 på morgonen, det innebär att jag måste vara på Landvetter vid 4.30. Hurra... Not. Men det innebär också att vi landar klockan 11 grekisk tid och är på hotellet vid 13, så halva dagen är kvar. Sen går planet hem en vecka senare vid 20.45. Man checkar ut vid 12 men de har en dusch i källaren man kan använda och väskorna ställer man i receptionen.

Igår var jag med Marita och syster yster på Galenskaparna. Men först var vi på Heaven 23 på Hotell Gothia. Jag fick ett stort presentkort av de kollegorna som var på mitt kalas i somras. Det gäller på hotellet, restaurangerna och spa't. Jag sa tidigt att jag skulle bjuda Marita och Åsa på en räkmacka som tack för all hjälp jag fick runt mitt kalas. Igår var det dags.

Jag glömde helt att fotografera skapelsen, men här är en bild från deras hemsida. Våra var dock King Size och då ingick också löjrom.


Billiga är de inte... 255 kr/st. Men slutnotan blev mycket billigare än vad jag hade tänkt mig. Marita hittade nämligen en liten plastbit bland räkorna i sin macka. Hon lämnade den till en av servitriserna och vi var lite förvånade att vi inte fick någon direkt kommentar på det. Vi åt vidare och Åsa tog en kaffe också. Sen när notan skulle betalas så bjöd de inte bara på kaffet utan även på Maritas macka. Så jag har mer pengar än jag hade tänkt mig kvar på mitt presentkort, som jag nu måste lista ut hur jag skall använda före den 3 juli. Lite konstigt att presentkorten bara gäller 1 år.

Vi tog en liten promenad på stan och var inom Stadsbiblioteket och kollade på en utställning med jättefina sydda alster av kvinnor i någon förening i Bergsjön. Sen vidare till Lorensbergsteatern. Åsa och Marita tog varsitt glas vin och snart var det dags att gå in. Vi satt precis i mitten på sextonde raden med ljud- och ljusbordet precis bakom oss. Som vanligt hade jag en lång gubbe framför mig. Konstigt att de inte har ställt stolarna omlott, utan de är precis bakom varandra. Hade de varit omlott hade man ju kunnat se mellan folken på raderna framför..

Å vad vi skrattade! Detta var en gammal hederlig revy med lösnummer. De är helt otroliga, speciellt Claes Eriksson. Hans monologer är otroliga. T.ex. en där han berättar att han träffat och gift sig med en grekisk kvinna med en vuxen dotter. Denna dottern som hans pappa blev förälskad i och gifte sig med. Så hans frus dotter, hans styvdotter, blev också hans styvmor. Förvecklingen när han började förklara släktskapen var enorm. Det är mycket sällan jag skrattar rakt ut, jag ser av någon anledning aldrig på sitcoms på TV, men jag skrattade mycket under hela kvällen. Härligt!

Det gick ganska smidigt att ta sig hem, jag sällskapade med Åsa bort till Lisebergs station där vi tog tåget. Hon hade ställt bilen på en av stationerna närmast Kungsbacka och jag hoppade av i Mölndal och tog bussen hem. Madame var väldigt kelig när jag kom, jag hade ju varit borta över 10 timmar.

Skönt att det är fredag! I morgon lördag har jag inga planer. På söndag är jag bjuden på kalas till gamla barndomskompisen V och hennes dotter F. De har fyllt 51 + 15. Måste fixa present till F, den till V är redan kirrad. Vad köper man en femtonåring? Det får bli ett besök på Frölunda Torg lördag eller söndag. Måste ändå dit för mitt Västtrafikkort strular igen. När jag åkte in till stan igår så var saldot nere på noll, och då autoladdar det. För femte eller sjätte gången skiter det sig när det autoladdar, det "glömmer bort" om det är ett vuxenkort eller ungdomskort och slutar fungera. Detta är inget de kan fixa per telefon, utan jag måste ta mig till ett försäljningsställe. Massa extra meck. Så irriterande att detta "alltid" händer!! Som sagt, det är inte första gången, och jag har fått nytt kort 3 ggr tror jag. Gaah!

Ha en bra fredag!!

2 kommentarer:

  1. Hej, jag har läst din blogg och börjar nu själv med Dukan, tänkte börja eller rättare sagt fortsätta med min bligg som jag startade för flera år sedan.
    Min fråga som inte hör hit är, jag hittar ingen app för detta, ser att vi har samma blogg leverantör. Det blir lite krångligt att lägga in bilder från datorn. Har du en app?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag bloggar från datorn. Har en app, men gillar den inte. Den heter Blogger (Android). Jag skriver ju ganska långt och det gör jag helst på datorn. Sen drar jag ner bilderna från massa pixlar till 800x600, så att de inte tar så stor plats "i molnet". Att lägga in bilderna i datorn är inga problem tycker jag. Så fort jag har tagit en bild så lagras den "i molnet" (jag använder Google+ enbart för detta) och jag laddar ner den i datorn.

      Lycka till med Dukan. Jag MÅSTE skärpa mig också....

      Radera