torsdag 26 maj 2016

Nära ögat!

Gomorron. Det kan bli kallt om benen i eftermiddag... när vi sjunger skall jag ha svart-vitt på mig, och de enda vita byxorna jag har är capribyxor. Vädret skall tydligen inte bli så där varmt, bara 15°C, kanske 17°C (beroende på vilken vädertjänst man kollar på). Jag får väl ta med mig jeans och vanliga skor så jag inte fryser ihjäl på vägen hem.

Inte blir det moppen hem, för den är paj. Igår var jag med om något som fortfarande får mig alldeles kallsvettig när jag tänker på det. När jag skall ställa in moppen i cykelrummet får jag först åka uppför en liten backe, kanske 2 m lång, ganska brant. Är man tungt lastad som jag var igår (hade varit och handlat) kan det vara lite problematiskt att stanna just där, i uppförsbacken. Jag är ju så kort att jag inte kan sätta ner fötterna på marken utan att hoppa av moppen, så det kan bli lite av en balansakt att göra det rätt. Mer än en gång har jag varit på väg att välta. Tänk er nu att jag kommer där med moppen uppför den lilla backen och BÅDA bromsvajrarna går av SAMTIDIGT. Jag hann hoppa av sadeln innan jag började rulla bakåt, men det var nära ögat. Nära att jag fortsatt rulla bakåt och nära att jag vält. Fy fanken vad jag blev skrajsen! Tänk om detta hade hänt bara några minuter tidigare när jag var ute och körde i trafiken!

Nu undrar jag bara hur jag skall få moppen till verkstan. Jag kan ju inte köra den dit.. Får se om de kan hämta den, det brukar kosta 500 kr eller nått, men det får det väl vara värt.

När jag var och handlade igår så hade jag 2 gåvor att hämta ut från ICA Maxi. Dels en Mors dag-bukett, kostade egentligen 59 kr, jag fick den gratis.


Sen skulle jag också få en ansiktsmask, men de var slut. Kul med lite blommor, har inte haft några hemma sedan tulpansäsongen slutade.

Ikväll blir det alltså sång. Hoppas verkligen att det kommer några och lyssnar på oss! Jag lyssnade igenom låtarna några gånger igår (samtidigt som jag jobbade) och alla sitter bra, förutom de 2 nya. Jag har lite problem med texten till andra delen av första versen av Värmlandsvisan (vi sjunger bara en vers), men det skall nog ordna sig till ikväll.

Idag fyller världens bästa mormor 95 år!! GRATTIS!! För 5 år sedan var vi i Hovmantorp (Småland) och firade, nu kommer vi att fira på Ellös på lördag.

Dags att sätta sprutt! Ha en bra torsdag!

2 kommentarer:

  1. Fy,otäckt med moppen. Tur att det gick bra.
    Lycka till på kören ikväll.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Riktigt läskigt!!
      Tack, hoppas det går bra :)
      Kram

      Radera