onsdag 22 juni 2016

En kortis

Gomorron. Tänkte bara ge ifrån mig ett litet livstecken. Har inget att berätta... (haha, som vanligt då, men det brukar ju inte hindra mig från att skriva). Inget speciellt händer, det är mest jobb. Fattar inte varför jag är så slut i huvudet varje dag när jag kommer hem. Vill bara stänga dörren och inte gå ut mer. Men det måste jag ju, nästa dag.

Trots att det är lite halvdeppigt att fira Midsommar själv, så är jag glad att jag tog beslutet att inte åka upp till Ellös. Det blir för intensivt där. Visserligen på ett underbart sätt, men jag orkar inte. Det är det bästa med min familj, de förstår sånt här. Vi är alla lite eremitiga ibland och ingen (hoppas jag i alla fall) tar illa upp.

Om vädret tillåter skall jag se om det finns något Midsommarfirande här i området, och gå och titta på när barnen dansar kring stången. Det brukar finnas firande här, men jag har kanske missat info om det i år.

Något gott att äta skall jag i alla fall fixa. I "värsta" fall får det bli räkor, men jag känner för något annat. Kanske kräftor? Eller lite fläskfilé? Vi får se. Det är ju några dagar kvar. Några dagar kvar är det också till världens bästa Vincent fyller år (på måndag). Det är min systerson det. Han fyller 17 år. Vår lilla kille är stor. Han får några paket av mig och brorsan och svägerskan.


Jag skall inte avslöja vad det är i. Inte för att det finns minsta lilla chans att han ser det, men ändå. Men jag kan säga att allt handlar om bubblor. Det blir kalas hemma hos syrran direkt efter jobbet på måndag.

I eftermiddag efter jobbet åker jag direkt till simhallen och träffar T, som jag träffade för första gången i lördags. Vi skall simma i varmvattenbassängen. Det har jag aldrig gjort. Jag tror att den är väldigt liten, så jag vet inte riktigt om man simmar i den eller bara "är". Gott för kroppen är det nog i alla fall. Återkommer med "recension".

Ha en bra onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar