fredag 24 juni 2016

Ett mysterium är löst

Gokväll. Hoppas ni har haft en bra Midsommar. Det har jag haft, fast dagen har inte haft något med Midsommar att göra alls. Vädret har varit pissigt och jag hade inte alls lust att åka eller gå någonstans. Klockan var över 12 innan jag ens klädde på mig. Jag har bara suttit och kollat på TV och löst korsord hela dagen. Det har varit så fuktigt att jag har fått ha stor-fläkten på hela dagen, men tyvärr kom ingen åska. Det hade varit skönt med en urladdning. Jag har haft skallebank hela dagen, och det helt utan nubbe :)

Just nu hjälper jag mamma lite med hennes blogg, och för att kunna göra det gick jag in på min egen. Och vad ser jag där? Bilden i förra inlägget. Hur i H-E kom den dit? Jag har funderat och funderat och nu har jag kommit på lösningen. Så här var det: jag såg bilden på Facebook när jag surfade med datorn. Jag ville skicka den till vår familjegrupp och det gör jag via en app i telefonen. Alltså behövde jag se till att bilden kom från datorn till telefonen. För att lösa det så mailade jag den till mig själv. Men bilden kom aldrig fram. Väntade en stund men den hade försvunnit. Fick gå in på Skickat och hämta den därifrån. Nu kollade jag i Skickat och jag har inte alls skickat den till min vanliga adress. Jag har skickat den till en adress som går till blogger.com som jag skapat (i inställningarna för bloggen). Detta för att jag skall kunna maila in blogginlägg. Jag hade helt glömt bort detta. Det har nämligen hänt tidigare att det helt plötsligt varit blogginlägg som jag är säker på att jag inte skrivit... Nu är alltså det mysteriet löst. Jag måste vara lite mer aktsam när jag skriver min mailadress :)

Vad har jag gjort mer för icke-Midsommaraktigt idag? Tvättat tre maskiner och marinerat och stekt 1,5 kg kyckling. Men jag har följt mina vänner på Facebook och "firat" med dem :)

Å vad det känns lyxigt att ha hela 2 dagar kvar att vara ledig. Njuter som bara den! Jag tror att jag kanske har kommit på varför jag varit så förbannat trött den senaste månaden. Jag har ju haft känningar av urinvägsinfektion on och off sedan den 26 maj. Jag har bara inte kommit mig för att söka för det. Igår morse tog jag äntligen itu med detta. Jag ringde till Skandia, där vi är försäkrade via jobbet. De har börjat med en ny sak som heter Vård online. Jag fick fylla i ett formulär och 3 h senare hade jag ett recept "inringt". Helt fantastiskt. Jag har ju haft väldigt många UVI:er i mina dagar, men detta var första gången jag har fått antibiotika utan kisseprov. Men det är ju så uppenbart vad jag lider av. Smart att spara tid på detta sättet, jag slapp lämna jobbet. Så nu går jag på antibiotika i 5 dagar och hoppas att det hjälper. Väldigt kort kur, så jag hoppas det räcker.

Hoppas ni inte har alltför ont i håret idag (eller i morgon). Hehe, ni kan ju alltid skylla på sillen, som man skyller på kräftorna på hösten :) Nu skall jag ta och se slutet av en Maria Lang-deckare och sedan krypa ner i sängen. Idag är jag extra glad för min takfläkt för fy fanken vad det är fuktigt!

Och nej, jag har inte plockat 7 sorters blommor att ha under kudden. Gonatt!

5 kommentarer:

  1. Jag har inte heller ont i håret idag. 😂😂 Jag har enligt och skön fredag som vilken som helst.
    En fråga. Hur gör du när du gör kycklingen? Minns inte riktigt hur jag gjorde. Steker du på spisen eller ugn? Hela filéer eller i bitar?
    Jag har inte gjort kyckling sen jag blev sjuk. Är orolig för att inte få den klar och bli dålig av den. Men nu känner jag mej redo.😀
    Spännande med Antikrundan,hoppasjag får se dej på tv. Du får säga till...
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det härligt att inte ha ont i håret? :)

      Jag stekte kycklingen denna gången, ibland gör jag det och ibland grillar jag den i ugnen. Jag marinerar den först i Santa Marias marinad, just nu är jag väldigt förtjust i deras nya Hot habanero. Alla kycklingfiléer är så stora nu så när de är tinade brukar jag dela dem på höjden och marinera lite till. Jag har skrivit ner receptet för min Dukan-sida, här är det
      http://zitalenasrecept.blogspot.se/2012/07/dukan-grillad-kycklingfile.html

      Radera
    2. Skvätter det mycket om jag gör det i ugnen? Konstig fråga men tänker på jag behöver skura ugnen efteråt... 😀

      Radera
    3. Jag lägger filéerna på gallret, och på hacket nedanför det har jag en långpanna med några cm vatten i. Och då skvätter eller rinner det inte. Ingen ugnsrengöring alltså!

      Radera