torsdag 7 juli 2016

Hårfint...

Gomorron. Igår var det dags för årets besök hos frissan. Ja, jag klipper mig oftare än en gång om året, kanske 3 ggr om året, men bara en gång hos frissan. Marita klipper mig de andra gångerna. En gång om året med färgning och slingning. Nu var det alltså dags. Det var fjärde året som jag var hos samma frisersalong, blev tipsad om den av kollegan I-M som varit kund länge.

Egentligen hade jag ju velat gå direkt hem från jobbet och lägga mig i soffan, för jag var trött som få. Men det gick inte! Hann hämta paketet som jag inte kunde hämta i helgen (då jag åkte dit utan ID-kort) och sen köpte jag med mig lite sushi till salongen. Hann äta några bitar innan det blev min tur. Sparade resten till senare i deras kyl. Det var en (för mig) ny tjej som hade hand om mig. Hon var mycket trevlig och pratglad. Här kommer lite bilder.


Så här såg håret ut innan. Inte så illa med tanke på att det var 1 år sedan jag färgade det senast. Risigt är det dock. Måste hitta en bra inpackning och köra några kurer. Tips på bra inpackning mottages tacksamt.


Först färgades hela håret. Så snygg man är då!


Nu var färgningen klar.


Sen blev det folieinpackade slingor. Under tiden hon gjorde dem så sköljde vi ur 4 ggr, 1/4 av slingorna åt gången. Själva hårfärgen slutar ta efter 30 minuter, men slingorna får inte sitta i för länge.


Nu är jag klippt och man man kan undra vad som döljs under huven?


Tada!


Riktigt så här rött är det inte, men kanske lite för mycket rött för min smak. Men jag vänjer väl mig.


Här är en skärmdump av före-bilden och efter-bilden bredvid varandra. Då ser man mer att håret fått lite annan färg och att det är lite kortare.

Idag blir det en snabb tur till Maxi för att handla lite inför Linas ankomst i morgon. SEN blir det soffan. Jag måste kurera mig NU! Orkar inte vara så här trött länge till (haha).

1 kommentar: