tisdag 12 juli 2016

Mitt öga

Gomorron. Jag ser inte så bra idag, mitt öga är inte friskt. Det ligger som en hinna över det, känns som grus, och så kliar och svider det en massa. Allt för en liten "plupp" som sitter i ögonvrån. Jag är helt övertygad om att det är ett papillom, precis ett sånt som jag hade i det andra ögat hösten 2012. Som tur var så ringde jag Skandia igår och fick en tid hos samma läkare som jag var hos då, så idag på lunchen åker jag dit. Blir det som förra gången så får jag ögondroppar först, för att läka inflammationen, och sedan tas pluppen bort med en liten operation några veckor senare. Mitt i semestern. Kul. Så håll tummarna för att det går bra idag. Jag vill bara bli av med skiten.

Gårdagen på jobbet blev lite jobbig... detta med telefonen. Jag har en mobiltelefon och bluetooth-headset. Sen har jag också ett program i datorn som jag kan svara med. Så sitter jag vid datorn kan jag välja att svara i mobilen eller i datorn. Jag svarar alltid i datorn när jag sitter still, så mycket enklare att se vem som är upptagen och att koppla i programmet. I alla fall så ringde det bara i datorn när det ringde, inte i telefonen. Skitjobbigt. Varför var det bara jag som hade problem? Det var en störning i vårt område fick jag reda på senare, men varför bara jag? Vår IT-kille hade sin första semesterdag, men jag var tvungen att störa honom. Det var ju helt hopplöst att ha växeln när jag inte kunde lämna mitt rum. Till slut fick jag reda på orsaken: i fredags hade vår IT-kille bett vårt telefoniföretag att göra 2 abonnemang vilande. Vems felet var spelar ingen roll, men mitt abonnemang hade hamnat på listan över vilande abonnemang. Så det var ju inte så konstigt att jag inte hade något nätverk i telefonen... Det löste sig till slut i alla fall, och livet blev bra mycket enklare när jag kunde röra på mig :)

I natt vid 3.30 hade jag en väldigt kelen katt i sängen. Hon är inte som normala katter, som hoppar upp i sängen och lägger sig tillrätta och kelar. Nej, hon hoppar upp och ner, går fram och tillbaka i sängen och buffar på mig ifall jag slutar klappa henne. Det där kan hålla på en stund och jag somnar mellan varje buffning, men det är "inte tillåtet".

Med önskan om en bra tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar