söndag 25 september 2016

Länge sen...

Gomiddag. Oj, nästan en hel vecka sedan jag skrev. Vet inte vad det har varit med mig, men jag har varit så fruktansvärt trött. Jag tror faktiskt att det har med de där fotplåstrena att göra. Det började när jag hade haft dem 1 natt. I vanliga fall vaknar jag av första larmet klockan 5, och så ligger jag kvar i 10 minuter tills andra larmet ringer. Den senaste veckan har jag inte kommit upp före 6, och varit helt slut på kvällarna. Nu är i alla fall plåstrena slut sedan ett par dagar tillbaka, så allt kommer väl att återgå till det vanliga.

I torsdags eftermiddag började jag få ont i örat. Jag hade inte alls lust att åka till kören, men vi hade fått meddelande från fröken att hon också var sjuk, och ville ha ett kort rep (1 h). Jag tänkte att om hon släpar sig dit så får jag göra det också. Det var bra. Vi är mycket närmare mål med Freddie Wadlings "Nu lyfter vi från marken". Den blir skitbra!! Den skall vi sjunga i Johanneskyrkan den 8 oktober, när Stadsmissionen firar 150 år. Vi skall också sjunga Seinabo Seys "Easy" och Lalehs "En stund på jorden". Den låten betyder jättemycket för mig, det känns som om jag sjunger den för pappa varje gång. Speciellt raderna "jag fick hålla dig i handen, när du fick lämna dina drömmar, och försonas sen med tiden, jag fick se dig tacka livet, trots allt".

Energin jag fick av denna timme hjälpte dock inte, var vaken halva natten med bultande och bubblande öra. Stannade hemma på fredagen. Spenderade hela fredagen, hela lördagen och nu nästan hela söndagen i soffan. Nu känner jag mig bättre. Men jag har inte fått ett dyft vettigt gjort på hela helgen. Här är en till som tagit det väldigt lugnt:


Tidigare i veckan köpte jag lite ljung och planterade på framsidan. Visst blev det fint?


Jag hämtade också paket från Tyskland med mat till Maggie. Där fanns också en ny pump till hennes vattenfontän, när jag hämtade henne från mamma försvann en del av pumpen. Hon har druckit vatten ur en vanlig vattenskål i 1,5 vecka, och nya pumpen var väldigt uppskattad. Det märks att hon föredrar rinnande vatten. I paketet fanns också ett nytt svart halsband med bling-hjärtan (syns inte bakom all päls...) och 2 kuddar fyllda med valeriana. Det är knark för katter. Hehe vad kul det är att kolla på henne när hon anfaller kuddarna...



Med maten går det ganska bra. Fredag och lördag var det lite mindre bra, inte så att jag ätit massa onyttigheter, utan mer att jag inte har ätit tillräckligt. Lite för mycket kolhydrater har det blivit, för det enda jag varit sugen på är knäckebröd. Men jag har i alla fall lagat min havreklipannkaka till frukost. Så här ser den ut:


Det är 1 ägg, 2 msk havrekli och 2 msk vitlökskvarg. Och italiensk salladskrydda. I vanliga fall, på vardagarna, skär jag av en bit och sparar till frukostfikat. Denna är alldeles för stor för mig.


Detta eftersom jag har tzatsiki och kalkon på. Orkade inte hela, så den åkte i slasken. Det ser ut som om kalkonskivorna är stora och pannkakan ännu större, men det är en liten assiett och skivorna är jättesmå :)

Nått annat har inte hänt, allt har varit som vanligt. Bortsett då från att jag varit så vansinnigt trött. Men det hoppas jag har försvunnit nu.

Nu satsar jag på en ny vecka, en piggare vecka. Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar