måndag 2 januari 2017

God fortsättning!

Gomorron. Känns som om jag inte har jobbat på evigheter, men det är ju bara en vecka jag har varit borta. Skönt att mjukstarta med kort vecka (vi slutar 13 på torsdag och är lediga på fredag).

Jag har haft en lugn och skön nyårshelg. I fredags mådde jag ju kasst, så då blev ingenting gjort. Bara TV och lite korsord. På lördag morgon kände jag mig OK, när jag väl hostat loss halva halsen :) Jag var och handlade lite gott till kvällen (några kräftor och lite räkor) och så var jag på K-Rauta för att handla nytt nät och nya pinnar så jag kan höja upp staketet igen. Jag skall hämta Maggie på torsdag, så då måste det vara klart.

På K-Rauta hittade jag samma typ av hönsnät som jag hade tidigare, en rulle om 10 m (altanen är 10 m lång) för 299 kr. Nackdelen med sånt hönsnät är att om det t.ex. kommer massa tung blöt snö på, så viker det sig och går inte att vika tillbaka (det töjer ut sig). Jag hittade också ett tunt fågelnät för 50 kr. Tveksam till om det skulle fungera, men jag chansade. 5 nya blompinnar (gröna, i metall) fick det också bli, då några av de jag hade var trasiga.

Klockan var sent när jag kom hem så det blev inte av att jag började. Jag hade köpt 3 bingolotter också, vet inte när jag spelade senast... Jag dukade fram mina godsaker och som vanligt var ögat hungrigare än magen. Inte var det mycket jag köpte heller.



Kräftorna var mumsiga, om än lite mjuka. Några hade rom, det gillar jag. Jag åt alla 5 kräftorna och hälften av räkorna. Sen var det dags för bingolotto.


Ingen vinst alls. Jag är inte förvånad...

Jag var nu ganska trött, inte riktigt frisk än. Jag var tveksam till om jag skulle kunna hålla mig vaken till 12-slaget, men det var inget jag brydde mig om. Somnade vid 23 på soffan och vaknade 00.10. Det hade varit trevligt att se fyrverkerierna, men absolut inget jag sörjde över.

Den där timmen jag sov gjorde att jag var klarvaken i stort sett resten av natten. Jag tror klockan var närmare 5 innan jag somnade. Jag klämde ganska många avsnitt av Scorpion (Netflix) i sängen innan jag till slut somnade.

Fick sova ända till 10.30, det var skönt. Jag gjorde sen ett försök med staketet. Pinnarna kom upp utan problem, men det där fågelnätet funkade inte. För det första var det alldeles för "flimsigt". Det hade behövts ett antal händer till för att sätta upp det. Jag fick upp det på varje pinne, men sen när jag kom till slutet så var det ändå för kort. Jag hade behövt en meter till, det gick inte att sträcka ut ordentligt. Jag tog ner nätet och får idag köpa hönsnät istället. Bara att gilla läget.

Brodern och svägerskan kom förbi en kortis och hämtade mammas stol. Hon har fått min gamla stol från jobbet, och den har stått i mitt arbetsrum i många veckor. De var på väg hem från broderns kompis där de firat nyår, och skulle svänga förbi mamma med stolen. Så skönt att bli av med den! Min nya stol kommer ju om ca 3 veckor, och då vill jag inte ha en tredje stol stående i detta lilla rum.

På kvällen snabbtinade jag 2 paket med nötfärs jag frusit in tidigare och gjorde en sats med tacofärs och en sats med köttfärssås.


På nyårsafton kollade jag på "Den här dagen" på Facebook. Massa minnen kom upp. Minnen från mina resor tidigare år vid denna tiden, härliga minnen. Men jag såg också att jag på nyårsafton 2013, 2014 och 2015 hade skrivit att jag tyckte att året som gått varit ett skitår och att jag hoppades att nästa år skulle bli bättre. Precis som jag skrev i förrgår. Väldigt deprimerande läsning. Att jag fortfarande inte lyckats med det jag föresatt mig. Att må bättre fysiskt och psykiskt. Men jag ger inte upp. Jag gör ett nytt försök. Så många av mina vänner på Facebook tycker att året som gått varit blä, och att 2017 skall bli deras år. Mitt år. Änna dags nu, som vi säger i Göteborg :) Så ja gör väl ett försök till...

God fortsättning på det nya året. Nu fixar vi 2017! OK?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar