fredag 16 april 2010

Fredagsjippe

Gomorron. Har haft en sån där natt igen, en där jag vaknar kl 3 och är relativt pigg. Somnade igen vid 4.30 och sov en timme, men oj vad jag drömde! Jag var i USA och av någon idiotisk anledning hade jag med mig min moppe! Det var inga problem att få dit den, men jag körde den aldrig när jag var där. Jag träffade min familj som jag jobbade hos när jag var där för 20 år sen, och hela drömmen var på engelska. När jag skulle hem började problemen. Först tog jag bussen mot flygplatsen, men när jag kom halvvägs kom jag på att jag glömt mopeden hemma i huset. Hade inte deras telefonnummer så jag kunde ringa dem och be dem ställa ut den, för den stod väldigt svårtillgängligt inne i huset... Fixade det när jag kom fram men sen började jag prata med folket och åkte IGEN utan mopeden. Fick vända en gång till och vaknade när jag kört halva vägen till flygplatsen, var vilse så jag hade säkert inte hunnit med planet...

Igår hostade jag till och från hela dagen, var alldeles rå i halsen när jag gick från jobbet. Kom fram till att det inte skulle funka att sjunga, så jag stannade hemma från kören. Handlade lite på vägen hem. Igår på lunchen kom en av mina korsordstidningar, men det är den lättaste av de 3 jag prenumererar på. Man kan tävla med den till den 30 juni, så den får jag lägga undan och ha med mig till Tyskland. Där kan jag ju inte googla eller söka på Wikipedia, så det är bra om jag har den lättaste tidningen med mig. Istället köpte jag den supersvåra (som jag inte prenumererar på) så att jag har något i helgen. På lördag ser det ut att bli lite regn, men mitt på dagen på söndag skiner en stor sol på väderkartan. Bara 9°C, men man kan ju klä sig varmt om man sitter ute :)

Tur man inte skall ut och flyga nu, det hade inte varit roligt. Undrar hur länge detta kommer att pågå... Har en syssling som sitter fast i London läser jag på Facebook. En kollega är i Italien med kunder och skulle flyga hem i morron. En bloggvän skulle flyga till Tyskland igår och se på fotboll, men det gick inte heller. Konsekvenserna blir stora även om det bara håller på en kort tid, undrar hur det blir om det blir långvarigt?

Jag fick förresten tips av Katarina om en sån här som jag har beställt. En "mat- och sovklocka" :) Den piper var tredje timme för att påminna en om att man skall äta då. Mycket bra idé, för det lär bli svårt att komma ihåg det. Här är en bild på den, visst är den söt? Valde en silver eftersom de inte hade en blå...
Hoppas ni alla får en bra fredag, det tänker jag ha!

2 kommentarer:

  1. Va mysko dröm! Undrar vad den står för?

    Va kul att du också köpte en, vi får utvärdera den tillsammans :)

    Krya på dig vännen
    kram

    SvaraRadera
  2. Funderar stark på en sån där liten matklocka, vore inte dumt alls!

    SvaraRadera