lördag 17 april 2010

Jag vann igen!

Gomorron! I natt jag har varit vaken i 2 perioder... hm. Måste skärpa mig lite. Men en av orsakerna till att jag var vaken var att det är helg, och att det inte gör något om jag sover längre på morgonen. Jag älskar att vara vaken mitt i natten, men det funkar inte om jag inte sover ett par timmar först. Jag tycker det är så mysigt när det är alldeles mörkt ute och jag är den enda som är vaken.

När jag var hemma på lunchen igår så låg där ett rek som jag inte hade en aning om vad det kunde vara. Nyfiken som jag är så åkte jag till Willys direkt efter jobbet och hämtade det. Det var 500 kr i presentkort!!

Jag hade vunnit en av Bonuspriserna i Bra Korsord :) Detta blir fjärde gången jag vinner sedan jag startade denna bloggen i september 2008. Jag har tidigare vunnit ett lottpaket värt 400 kr, som jag vann 280 kr på. Ett häfte frimärken och en penna vann jag en annan gång, och så 4 tekoppar från Gustafsberg som jag sålde på Tradera för 800 kr. Med tanke på att jag skickar in 3 tidningar helt färdiglösta varje månad så borde jag ju vinna någon gång! Nu kan man väl säga att jag ligger på plus i alla fall, det kostar ju några kronor att skicka in alla tidningarna.

Presentkortet, tillsammans med 2 andra på sammanlagt 300 kr som jag fick när jag förlängde mitt bredbandsavtal för ett tag sedan, skall jag spara och köpa kläder för när jag behöver det på vägen ner till min målvikt. Det är ju inte så kul att lägga ut pengar på kläder när man vet att man inte kommer att kunna ha dem om ett tag.

I natt när jag var vaken så surfade jag omkring lite och letade efter bra recept och idéer på hur man skall äta efter en GBP. Hittade ett bra dokument som Ljungby lasarett gett ut, med massa idéer, men jag letar vidare. Ni som har idéer och tips får gärna maila dem till mig (min mailadress står i min profil här på bloggen). En av nackdelarna med att opereras i Tyskland som jag skall göra är ju att jag känner att jag kanske inte får lika mycket information som de som opereras i Sverige. Jag KOMMER att få information, när jag är där, men jag vill ju veta nu. Jag vill kunna förbereda så att jag har när jag kommer hem. Så alla tips och idéer och erfarenheter emottages tacksamt!!

Idag är det grått och tråkigt ute, termometern står bara på 8°C, så det blir inget utesittande på altanen. Jag skall snart duscha och klä på mig och ta en promenad till K-Rauta. En av persiennerna i min altandörr har släppt från sitt fäste och hänger på en skör tråd. Måste skaffa ny upphängning. Får se om jag klarar det själv eller om jag måste haffa någon som kan hålla persiennen åt mig medans jag sätter upp den, hade ett litet h-vete att stänga dubbelglaset när jag öppnade igår för att se vad som var fel. Kan nog krävas fler händer än två...

Nu är det frukostdags! Ha en bra lördag!

3 kommentarer:

  1. Grattis till vinsten!

    Var försiktig med persiennerna, jag hade ungefär liknande en gång. Det slutade med att den sköra tråden gick av och hela persiennen åkte isär så jag fick trä om den, upp och ner och fram och tillbaka. Sen igenom hålet till insidan av fönstret innan man kan knyta osv.. Det är jäkligt meckigt!

    SvaraRadera
  2. Tur gumma där! JAg vinner ALDRIG! Men vissa gör visst det om och om igen,Grattis Lena det är du verkligen värd solm du sliter med dina korsord!

    SvaraRadera
  3. Grattis, va kul!
    Du får alla mina tips det vet du, men dem tar vi på msn :)

    SvaraRadera