fredag 7 maj 2010

Sista dagen!

Gomorron! Man brukar ju säga "Today is the first day of the rest of your life". Det är i morgon det :) Idag är alltså sista dagen innan jag börjar pulvra. Nu börjar det pirra i magen, verkligheten hinner ikapp mig på något sätt. Det känns BRA att börjar i morron. Befriande på något sätt. De sista veckorna har inte alls varit hälsosamma i matväg, nu blir det ändring på det.

Igår fick jag åka med kollegorna och handla på Maxi. Fast inte mitt vanliga Maxi, utan Maxi Mölndalsvägen. Fick med mig 20 liter kattsand och 2 x 6 x 1,5 l mineralvatten med citronsmak. De hade också Felix-pastan jag ville ha :) Har sparat kvittot, måste kolla vad dessa varor skulle ha kostat på mitt Maxi. Jag har för mig att kattsanden kostar runt 75 kr/10 l där, men på det Maxi vi var på igår så kostade den 96 kr!! Himla skillnad, eller också har mitt Maxi höjt priset också utan att jag har märkt det. Felix-pastan kostade i alla fall 1 kr mer per paket. Att det kan vara så stor skillnad inom samma kedja! Jag blev i alla fall körd ända fram till dörren :)

Jag hade också besök på lunchen igår från en kille som skulle ge mig en offert på avtvättning och inoljning av min altan. Man kan väl lugnt säga att priset han sa var "lite" högre än vad jag har räknat med... Han sa att det skulle ta ca 24 timmar och han tar 350 kr/h. Det blir 8.400 kr!!! Det är det inte värt... Sen snackade vi RUT- och ROT-avdrag. ROT-avdrag är inte alls aktuellt eftersom jag har en hyresrätt. RUT-avdrag täcker inte denna typen av hjälp. Himla konstigt att jag som innehavare inte kan få hjälp med en altan som jag har ansvaret för... Skall kolla runt lite på andra alternativ och se hur man kan lösa det. I värsta fall får jag försöka göra det själv senare i sommar. Själva inoljningen klarar jag, men det är tvättningen som blir problematisk. Men jag kanske kan låna en högtryckstvätt av någon, eller hyra... Vi får se. Fast det hade varit väldigt smart att få det gjort när jag är borta.

Vilken tur jag har att det numera serveras frukost på jobbet på fredagar! Jag har ingen som helst frukostmat hemma, om man inte räknar müsli, har dock ingen yoghurt. Hade känts surt att behöva handla något till bara en dag. Det hade fått bli en färdigmacka eller nått, men nu slipper jag ju det.

Fredag idag, härligt. Jag har inga som helst planer för helgen, vet ju av gammal erfarenhet att jag inte brukar må så bra när jag börjar pulvra. Fast jag får väl säga "flyta" istället, för det gör alla GBP:are på forumen... Man pulvrar inte, man flyter. Så det blir korsord i helgen, jag ger mig själv tillstånd att lösa så mycket jag vill. Om jag orkar skall jag promenera lite, beror på hur skakig jag är.

Ha en bra fredag!!

8 kommentarer:

  1. Önskar dig lycka till med "flyningen"!
    Hoppas det löser sig med altanen!

    Ha en bra dag!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Jag håller tummarna för att det går bra med din flytningen! När du väl har börjat flyta, så springer tiden iväg.

    SvaraRadera
  3. Lycka till med flytet Lena, du kommer klara det utan problem, för det är SISTA gången du behöver genomgå detta!!! O så är det under begränsad tid!
    Mitt flyt var jobbigt de första dagarna sen bara "flöt" ;) det på haha
    kram

    SvaraRadera
  4. Det kommer att går såååå lätt att flyta denna gången i och med ditt mål, själv ser jag verkligen fram emot den 20:e så att jag får börja flyta - då bara 4 veckor kvar :-D
    kram Lovis

    SvaraRadera
  5. Lycka till med flytningen nu, tror det kommer gå bra för dig, skickar massa lyckönskningskramar!

    SvaraRadera
  6. Lycka till med pulvringen! Jag ska också ta ny tag nästa vecka!

    SvaraRadera
  7. Massor m lycka till m "flytandet"! Spännande tid framför..
    Men hutlöst vad dyrt det var det där att få altanen fixad! Jag hade gjort det nästan gratis... ;) Brukar göra det själv men det är skittråkigt... :/

    Kram o ha en bra helg!

    SvaraRadera
  8. Theresa: Tack!! Har inte hört något mer om altanen, men ju mer jag tänker, desto otroligare blir det att jag tar det för det priset... kram

    Jennie: Och jag håller tummarna för dig på tisdag. Missade dig när jag skrev att jag hade 2 att hålla tummarna för, ni är ju 3. Ganska otroligt att jag vet om 3 personer som skall göra GBP på samma dag!!

    Katarina: Ja detta är SISTA gången :) Bara vetskapen om det får det att bli enklare. Kram

    Lovis: Ja snart är det din tur också. Håller tummarna för att allt skall gå bra för oss och J. Kram

    Jessica: Tack så mycket!! Kram

    Sandra: Tack. Lycka till till dig också. Kram

    Louice: Tack. Du får gärna komma hit och fixa min altan :) Fast det är ju lite långt... Hoppas din man mår bättre idag!! Kram

    SvaraRadera