måndag 26 april 2010

Cirklar

Gomorron. Så var det måndag igen. 4,5 arbetsdagar denna veckan, inte så mycket ledigt, men ändå. Gårdagen bjöd på Sångensemblen Amandas underbara föreställning "Cirklar". Jag var där med pappa & Marita, och det första jag sa till dem när det var slut var att jag tycker synd om folk som ännu inte upptäckt Amanda. Fast å andra sidan hade det ju varit ännu svårare att få biljetter då... Vi stod och pratade med en dam när vi väntade i kön på att få komma in, och vi var överens om att de är "obeskrivbara". Man kan inte säga att de bara är en kör, de går helt enkelt inte att beskriva. Koreografin är helt fantastisk, det händer hela tiden något oväntat på scenen. Deras röster är otroliga. Nog med superlativ, ni får upptäcka dem själva någon gång!!

Tidigare under dagen städade jag färdigt. Tror inte städarna dammsugade lika noggrant som jag gjorde, det var mycket damm på vissa ställen. Det är väl bättre att göra det själv, och billigare är det ju också. Men det är också skönt med hjälp. Får se hur jag gör sen när lånet är betalt, om jag tar in dem igen.

Jag deklarerade också, skönt att ha det gjort. Fast jag fuskade... kollade inga uppgifter utan jag skrev bara på... Sorry Emma, fattar ändå inte siffrorna. Det blev + på slutet för mig, det var det viktigaste.

Jag har bestämt mig för att inte åka på träffen i Borås nästa söndag, där folk som har gjort/skall göra en GBP träffas. Det börjar bli för mycket information nu. Jag avvaktar tills det hela är klart istället och ser om det finns något behov för mig att träffa någon då. Istället bestämde pappa, Marita & jag att vi skall äta räkor på söndag kväll. Pappa åker tillbaka till båten i Grekland näst-nästa söndag, så det blir väl sista gången jag ser honom på ett tag. Marita följer efter någon vecka senare. Sen får jag inte se dem förrän den 21 juli då de flyger hem igen från Spanien. Båten skall alltså ligga där ett tag. Känns lite konstigt att jag inte kommer att få se dem förrän 6 veckor efter operationen, jag hade velat ha dem hemma :( Men jag får klara mig med mamma och syster som mentalt stöd.

Min 45:e födelsedag som infaller den 5 juli lär jag få fira nästan själv. Pappa & Marita är ju inte hemma, brorsan med familj är i Kroatien (tror jag det var). Syrran kanske är hemma och mamma kommer väl. Jag kan ju själv inte äta någon tårta eller något annat, så det kanske är lika bra, men lite tråkigt är det att alla är borta.

Dags att ta tag i rufset under turbanen innan det torkar för mycket! Ha en bra dag!

1 kommentar:

  1. Låter intressant med Amanda...får kolla youtube om det ligger nått uppe med dem.

    Ha en finfin måndag, ska försöka slå ditt nya rekord ;)

    kram

    SvaraRadera