tisdag 27 april 2010

Fick äntligen tummen ur...

Gomorron. Idag vaknade jag av en envis fågel som kvittrade i trädet utanför, ett härligt ljud. Fast inte så härligt om man vaknar av det innan det är dags att gå upp :) Vädret idag är grått och tråkigt, och det ser inte ut att bli bättre under resten av veckan. Men vad vore en Valborg/1:a maj utan regn?

Igår när jag kom hem satte jag mig ner en liten stund. Det går inte för sig att jag börjar göra något direkt jag kommer hem, det gillar inte Cornelia. Först måste jag sitta ner med henne en stund, så att hon får sin dos av kel, sen kan jag göra vad jag vill. Och igår städade jag förrådet. Äntligen! Det har legat på mitt samvete ganska lång tid. Se själva hur det såg ut, det gick knappt att komma in:

Det handlade inte så mycket om att slänga saker, bara om att lägga dem på rätt plats. Och här är resultatet:

Lite bättre va? Nu är det enklare att komma in. Och jag kan meddela att jag inte hittade den försvunna transformatorn till sängen någonstans... Den ÄR borta och de enda som kan ha tagit den är städpersonalen. Men de "erkänner" inte... Det är inte så mycket jag kan göra åt saken.

Igår fick jag också min matklocka från Bity. Måste säga att jag är fruktansvärt besviken på den. Det första jag upptäckte var att det inte går att byta batteri. När batteriet är slut är den slut. Man trycker på den när man ätit frukost, sen piper den var tredje timma 4 ggr. Det blir 5 mål om dagen, jag skall äta 6 mål... Sen var jag lite korkad och tryckte på den vilket innebär att den har ringt var tredje timma 4 ggr (man kan inte stänga av den eller som sagt, ta ut batteriet). Men det har inte stört mig för det var det ynkligaste lilla pipet jag någonsin hört! Den piper ca 2 sekunder och det är allt. Bara en omgång och jag kommer inte att kunna höra detta om jag inte sätter den lilla manicken på mina glasögonskalmar i närheten av örat... Kom också fram till att jag har en utmärkt timer på min mobil, som inte har något med alarmen att göra, och den hade funkat mycket bättre. Så nu har jag en onödig manick till här hemma... Den var ju inte gratis heller :( Men den kanske funkar bättre för andra som köpt den, jag har dock nedsatt hörsel. Undrar om man kan reklamera den?

Katarina gav mig idén om att söka på YouTube efter klipp av Amanda och jag hittade faktiskt några från föreställningen jag var på. Detta är Coldplay's I'll fix you och detta är The Ark's Calleth you. Ljud- och bildkvaliteten är inte den bästa, och man kan givetvis inte fånga stämningen i kyrkan, men ändå...

Nu är det dags att ta itu med denna tisdagen! Ha det bra.

6 kommentarer:

  1. Förlåt att jag varit så dålig på att kommentera det sistone. Fattar inte varför. Läser vartenda inlägg du skriver.

    Duktig du är som har städat förrådet. Kram

    SvaraRadera
  2. hej
    vad skall du ha för den lila pipen ...verkar en bra grej .. men är ljudet så lågt att man inte hör den ??? kram N

    SvaraRadera
  3. Finns det inte någon lag som heter "distansköpslagen" som automatiskt ger 14 dagars ångerrätt?

    SvaraRadera
  4. Jag har också kommit på att jag hade tjänat några kronor på att köpa via hemsidan istället. Men det blev så plötsligt att jag skulle börja pulvra då den 20 mars. Sedan arh det inte blivit att jag ahr beställt och nu känns det inte speciellt lönt. Är idag endast 2 veckor kvar1 Jippi

    SvaraRadera
  5. Maila dem o klaga, det har jag gjort ang batteriet även om jag är nöjd med ljudnivån. Jag tänker som så, när den slutat pipa efter min middag har jag ett mål kvar att äta innan det är dags för bingen :)

    Fint det blev i förrådet.
    kram

    SvaraRadera
  6. Malin: Ha inte dåligt samvete! :) Jag är inte heller bra på att kommentera, men skyller det på att jag oftast har Cornelia i knät när jag läser bloggar, och då kan jag ju inte skriva!! Kram

    Nettan: Skickade ett meddelande till din blogg ifall du är intresserad. Ifall någon annan är intresserad så tycker jag att 150 kr inkl. porto är rimligt (kostar 190 kr inkl porto) och den är ju aldrig använd. Jag kan bara tala för mig själv när det gäller ljudet, men jag har inte full hörsel på något av mina öron... Kram

    Kicki: Jag vet inte, skall kolla det, men jag har ju öppnat förpackningen...

    Jennie: Kom på att det var för sent för dig också, men någon annan kanske har nytta av informationen...

    Katarina: Ja, jag skall kontakta dem. Både angående batteriet och ljudnivån. Kram

    SvaraRadera