torsdag 22 april 2010

Cortinsonspruta!

Gomorron! Höll nästan på att glömma skriva... klockan är 7.10 och jag börjar om 20 minuter och har inte klätt på mig än, så det blir ett kort inlägg idag...

Igår morse ringde jag till det företag vi har sjukförsäkring hos via jobbet, och bad om en tid till den läkaren jag var hos i december med min höft. Just den läkaren var inte inne denna veckan, men jag fick en tid efter lunch igår hos en annan läkare. Väl där så snackade vi en stund, han var väldigt positiv till GBP och trodde det skulle hjälpa mig väldigt mycket mot mina höftbesvär. Men "du måste ju klara dig fram till dess" sa han, och föreslog en cortisonspruta. Förra gången jag fick en, i december, tror jag inte han träffade rätt. Och med tanke på hur j-a ont det gjorde igår när han stack mig, 5-6 ggr, så tror jag han träffade rätt. Fy katten! Värsta smärtan jag känt, tror jag. Eftersom jag är så "väl vadderad" fick han sticka långt ner för att komma åt benet. Cortisonet var utblandat med en lokalbedövning, så efter han gett den till mig fick jag testa om det gjorde ont att röra mig. Det gjorde bara lite ont, och då sa han att chansen att han träffat rätt var stor. I och med att lokalbedövningen bedövar det han stack så var det en fingervisning.

När jag kom hem efter jobbet och hade småpulat lite så la jag mig på soffan. Slumrade en stund och vaknade med en underbar känsla i kroppen. Hade inte ont någonstans!! Det var typ 100 år sen det hände, så det var härligt. Nu på morgonen hade jag inte ont någonstans heller, så det verkar som om det funkade! Skall komplettera med en kur Brufén som jag fick utskrivet förra gången jag var där, har halva burken kvar.

Nu får ni hålla tummarna för att detta funkar! Orkar inte ha så ont som jag har haft de senaste månderna!!

Nu måste jag klä på mig! Ha en härlig dag.

2 kommentarer:

  1. Åh, jag håller verkligen tummarna!!!
    Vilken känsla, vad skönt!!!!
    Hoppas du får en rikigt bra dag nu!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas jag med :) Kram

    SvaraRadera