fredag 23 april 2010

Fredag igen...

Gomorron! Nu är det fredag igen. Mysko, tycker att det var fredag alldeles nyss. Fast jag gillar när tiden går fort, då går min nedräkning snabbare :) Nu är det bara 2 veckor kvar tills jag börjar pulvra inför operationen, och sen kommer det förhoppningsvis att gå ännu fortare. Det hoppas jag i alla fall, för jag ser inte fram emot att pulvra igen.

Igår nästan studsade jag till jobbet, det var en sån otrolig skillnad på hur jag gick igår morse mot i förrgår morse. Kändes nästan som om jag skulle kunna gå hur långt som helst. På lunchen testade jag hur det skulle vara att gå lite längre, och gick bort och åt sushi. Det är 2 x 20 minuters promenad, och det gick bara bra. Däremot så testade jag Wii Fit när jag kom hem, och det var ingen bra idé. 5 min klarade jag innan det började göra ont igen. Det är ju en annan rörelse när man går på stället, höften lyfts liksom rakt upp, vilket inte sker när man går. Jag får ta det lite lugnt med Wii Fit tills höften är bättre (den kommer att bli bättre ju mer jag går ner i vikt) och satsa på promenader. Innan jag fick cortisonsprutan i förrgår kunde jag knappt fungera i vardagen, och det måste ändå vara högsta prioritet att jag klarar av det.

Kören igår var kul, men svår. Jag sjunger ju andra sopran, men när det är 3-stämmiga låtar så går jag upp till överstämman. Jag klarar detta bra med alla låtar utom Beatles' Because. Den är skithög!! Jag tror den går upp till höga F om jag inte minns fel. Svårt är det i alla fall, och enligt körfröken får jag inte byta om jag inte byter på alla 3-stämmiga. Det är bara att öppna munnen och låtsas sjunga om det inte skulle funka.

På söndag skall jag, pappa & Marita gå och se Sångensemblen Amandas föreställning Cirklar. Det ser jag fram emot jättemycket. De är så otroligt skickliga både i musik och koreografi. Annars har jag inga planer för helgen, precis som jag vill ha det. Nu måste jag gå och kamma ut håret, har haft det i turban alldeles för länge :)

Ha en härlig fredag!!

4 kommentarer:

  1. Vad skönt att få studsa till jobbet! =) Jättekul att höra att du inte hade ont, ja förutom när du körde Wii!
    Men som du skriver, skit i det, ta promenader om du orkar, att fungera i vardagen måstre ju vara prio 1!
    Ha en fin dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Här övades det sång och musik i inanför våra väggar. Gubben övar på basen och jag sjunger på toaletten (när de andra är hemma)
    vi har musicalden 22 maj.
    gott att cortisonsprutan hjälpte. vilket pulver skall du köra? Jag fått hem pulver för 20 dagar till och det lär jag dricka upp. Kanske kan jag ta -5 kg innan sommaren. Vilket BMI eller hur mycket skall du pulvra bort? Elelr var är anledningen till pulvrin innan op? Har det något med levern att göra innan op? Vill inte ha regn i dag.
    Vi skall fotograferas i eftermiddag, ute för det skulle vara "vår bilder-2 men de är ju knappt grönt ute och skiner inte solen så är det ing kul. Hoppas att du får en bra dag!
    Kramis Mamma Mia

    SvaraRadera
  3. Du får öva upp ditt register o öppna upp rösten hela vägen från magen o upp. Sjung inte med halsen utan från magen, då fixar du det!

    kram

    SvaraRadera
  4. Theresa: Skall ta det lugnt med Wiin, för nu funkar höften bra. Promenader är ju jättebra, speciellt nu när stegtävlingen börjar på tisdag!! Kram

    Mia: Vi skall ha konsert den 20 maj, men jag har ju bestämt mig för att inte vara med, bara stå i kassan.
    Jag har ca 14 dagar kvar av XV-pulver, sen blir det väl en blandning av andra sorter. Får se vad jag hittar som smakar gott.
    Orsaken till pulvringen är minskning av levern, behöver inte gå ner ett visst antal kilon. Tyskarna säger att man inte behöver pulvra mer än en vecka eller så, men jag följer de svenska råden och tar 3,5 vecka.

    Katarina: Jag är inte gjord för att ta så höga toner! Men jag kan ta höga D utan några större problem, höga E om jag "har tur" och höga F om det vore en ton bara. Men i Because skall man ligga kvar där 3-4 takter, och det GÅR inte. Till och med de som kan sjunga riktigt riktigt högt tycker att det är svårt.

    SvaraRadera