tisdag 20 april 2010

Grattis mamma!!

Gomorron! Idag säger jag grattis till min mamma som fyller år! Hon kommer inte att tycka om denna bilden, men den är så typisk henne (och det är min blogg så jag bestämmer vilka bilder jag publicerar).

Den är tagen på mitt kalas förra året, och hon slickar gräddskålen. Jag har aldrig träffat någon som tycker så mycket om vispad grädde som min mamma :) GRATTIS!!! I år vet jag inte om det blir någon tårta på min födelsedag, kan ju inte äta själv, men jag kanske kan fixa en till dig :)

Igår anmälde jag mig till en träff i Borås med folk från forumet viktop, det är den 2 maj. Jag skall få åka med en av de andra som skall gå, det skall bli så spännande att träffa andra som har/skall göra operationen. Jag skall samla på mig massa frågor som jag förhoppningsvis kan få svar på. Sen har jag fått numret till den tjejen som det stod om i tidningen Sjukhusläkaren, hon som har gjort exakt samma resa som jag skall göra. Skall se om jag inte kan få tag på henne ikväll.

Igår kom materialet för stegtävlingen några av oss på jobbet har anmält oss till. Vi blir 7 st denna gången och tävlingen startar på tisdag den 27 april. Känns som om jag verkligen behöver en kick i baken så att jag går ut och går mer. Tyvärr har min höft förvärrats avsevärt de senaste månaderna, har ont i den hela tiden. Men jag skall göra så gott jag kan och för tävlingens del handlar det om ett genomsnitt på 7.000 steg/dag under varje vecka. Det skall jag väl klara av? Men jag kommer inte att vara i täten denna gången, dels för att jag vet att den veckan jag börjar pulvra kommer jag inte att orka, och dels för att tävlingen avslutas när jag ligger på operationsbordet i Tyskland. Då kommer min syster att ta över min stegräknare, så 0 blir det förhoppningsvis inte. Sen är del 2 av tävlingen i höst, och då jäklar!! Då har jag förlorat massa vikt och min höft har förhoppningsvis blivit bättre, då skall de få se på andra bullar!! Detta är tredje året i rad som vi är med, några nya, andra har varit med varje år. Det var jag som drog igång det och det enda tråkiga är att fler inte är med.

Ha en bra tisdag!

3 kommentarer:

  1. Grattis Gun :) Härlig bild, kommer ihåg den sedan innan.

    Va kul med op-träff. De är väldigt givande!

    kram

    SvaraRadera
  2. Sent tack för grattis och knäpp bild. Men du har rätt, jag kan inte äta tårta utan att få grädde på näsan :-) Kram!
    Tack också till Katarina o Sandra!

    SvaraRadera