fredag 30 april 2010

Halvdag och fredag :)

Gomorron! Klockan är tidigt som vanligt, känns som man går upp före tuppen. Några jag inte går upp tidigare än är i alla fall småfåglarna utanför. Det är ett väldans liv på dem :)

Idag är det halvdag, härligt!! Idag är det också premiär för frukost på jobbet. Vi har slopat fredagsbullen/fredagsfrukten och istället så bjuds det på fralla och pålägg mellan 7.30-8.00 varje fredagsmorgon. Fikarasten är indragen, så vill man ha kaffe mellan 8.00 och lunchen kl 12.00 så får man dricka det på rummet. Kan nog vara mysigt att sitta ner och snacka alla tidigt på morgonen. Efter operationen kommer jag ju inte att kunna äta med de andra då, men sitta med kan jag ju alltid göra. Det blir helt fel tid för mig, äter ju frukost hemma vid 6.30, och sen har jag förstått att mjukt bröd inte är bra/lätt att äta när man är op:ad. Pratade med chefen igår och berättade att jag kommer att behöva ett litet mellis ungefär när fikarasten skulle varit, men det var inget problem att jag åt något i mitt rum vid rätt tid. Nu vet inte jag hur jag kommer att reagera, hur noga det är med de där 3-timmarsintervallerna, men om jag känner att jag mår bättre när jag äter var 3:e timme gäller det även på eftermiddagen. Våran eftermiddagsfikarast är en hel timme fel för mig då, men det löser sig.

Igår var kollegan H och jag iväg för att äta thai på lunchen. Vi har lunch mellan kl 12 och 13, och när klockan var 12.45 hade vi fortfarande inte fått in maten... De var lite stressade på thai-stället kan man säga... men jag ringde våran chef och sa som det var, och vi fick jobba in det vi kom försent. Vi fick in maten vid 12.50 och åt faktiskt i ganska ok hastighet, men fick med oss hälften av våra portioner hem. Vi var tillbaka på jobbet vid 13.10 eller nått, så det blev inte så illa som vi trodde. Nu blir det ingen "nästa gång" för mig, men H vet att det är nog bäst att ringa och beställa om hon skall dit igen :)

När H och jag kom ut från thai-stället så vräkte regnet ner. Bådade inte gott inför kvällens moppetur in till stan och kören... men regnet slutade och det blev riktigt skönt ute. När jag kom hem efter jobbet var det 17°C ute! Moppeturen in till stan var riktigt skön och jag blev varken blöt eller kall. Kören var bra, det är så kul att sjunga!! Färden hem igen var ännu skönare, jag har en lång sträcka som går utefter en led där jag kan dra på ordentligt om det inte är massa andra som cyklar/går/kör på cykelbanan. Jag var nästan ensam där igår så det gick fort :)

I helgen skall jag försöka laga lite soppor, röja lite mer, lösa korsord och bara ta det lugnt. Härligt. Sen är det en hel arbetsvecka och sen kommer Kristi Himmelfärdsdagen. Jag har funderat fram och tillbaka hur jag skall göra med klämfredagen, men jag tror jag skall jobba.

Ha en skön fredag!!

PS. Kontaktade de på www.bity.se angående den lilla matklockan som jag var så besviken på, och jag får skicka tillbaka den.

3 kommentarer:

  1. Vad sa de ang batteriet? De har inte svarat på mitt mail....

    kram

    SvaraRadera
  2. Godmorgon! Jag jobbar hemma idag :) Härligt!

    Så bra att vädret gick din väg! Här hade vi fint och varmt till framåt 19-tiden, dvs när jag kommit hem från jobbet. Sedan spöregnade det hela kvällen, och åskade massor! Det var riktigt sådär svartbrunt i luften och åskan var väldigt nära.

    Glad att jag inte var ute då, men det är ändå ett tecken på att sommarvärmen är på väg :)

    Hoppas du får en riktigt bra dag!

    SvaraRadera
  3. Katarina: Det varar "bara" ca 7 månader, och det tyckte jag var alldeles för kort tid. Men jag får som sagt skicka tillbaka den. Kram

    Emma: Idag är det ingen sommarvärme ute, bara 8°C just nu... men jag SKA ut och promenera ändå. Här skall avverkas steg!! Ha det gott.

    SvaraRadera