lördag 1 maj 2010

Sköna maj välkommen!

Gomorron! Tittar ut och kan inte riktigt koppla dagens väder med att det är 1:a maj... grått, grått, grått. Regnet hänger i luften. Inte alls kul.

Igår slutade vi ju kl 13. Jag var i valet och kvalet om jag skulle göra en massa ärenden eller gå direkt hem. Det andra alternativet vann. Jag brukar njuta så mycket när det är halvdag och jag kan gå direkt hem, så så blev det. Tyvärr, måste jag säga, blev jag lite trött och la mig att vila. Somnade som en stock och väcktes 1,5 h senare av att mamma ringde. Huvudet sprängde och jag var alldeles mossig i hjärnan. Så blir det alltid när jag sover på dagtid. Resten av eftermiddagen/kvällen var alldeles förstörd av den lilla tuppluren... Hatar att känna mig så!

I förrgår fick jag en award av Katarina (Soulsister). Tack så mycket!!

Instruktion; kopiera in awarden, länka till den du fått den av och ge den sen vidare till 7 andra bloggare och länka till dem + berätta 7 saker om dig själv – sprid lite glädje!

För första gången skickar jag den inte vidare. Dels för att jag har gjort det så många gånger, och dels för att jag inte kan komma på 7 saker att berätta... Så om någon vill ha awarden är det bara att sno den!! Jag ger den härmed till ALLA som läser min blogg :)

Idag skall jag promenera till Willys på andra sidan motorvägen, i Sisjön. Där skall jag hämta ett paket med musen jag skickade tillbaka för några veckor sedan, hjulet hade helt slutat fungera. Sen skall jag promenera vidare till Frölunda Torg, Kjell & Co öppnade där i torsdags. Jag fick ett reklamblad i lådan häromdagen och där var massa erbjudanden, men de hade bara 100 av varje, så de är säkert borta vid det här laget. Jag behöver dock steg på min räknare, så jag går dit ändå, kanske finns något av det jag vill ha kvar. Det jag speciellt är ute efter är en ny väska till min dator, den jag har idag har ingen typ av vaddering alls, och det behövs ju när den skall ut och flyga med mig. Och så hade de ett bluetooth-headset som skulle funka både på min trådlösa telefon och min mobil. Enligt kollegorna på jobbet skall man kunna fixa så att jag kan använda samma headset till båda telefonerna, det vore ju smidigt. Willys har redan öppnat (öppnar kl 7) men Kjell & Co öppnar kl 11, så jag går väl hemifrån vid 9.30 eller nått. Jag får inte glömma att handla räkor på vägen hem, pappa & Marita kommer ju hit i morgon på räkfrossa :)

Glömde förresten att berätta att det inte blev någon GBP för kompisen J i torsdags... Där satt hon med nål och var klar då de kom och berättade att operationen var inställd p.g.a. tidsbrist. Å vad arg och besviken jag hade blivit! Hon var sist i kön den dagen och tydligen hade den första operationen dragit ut så på tiden att hela schemat blivit förskjutet. Hon har inte fått något nytt datum än, förhoppningsvis kan hon få det efter helgen. Jag håller tummarna att det blir snart!!

Ha en skön 1:a maj! Hoppas ni har bättre väder än vad vi har.

3 kommentarer:

  1. Jag vet hur det känns att få en operation uppskjuten! Får hålla tummarna för att hon får en tid snart!

    SvaraRadera
  2. Vet flera stycken som fått op'n uppskjuten pga orsaker som att läkaren blivit sjuk eller att op'n före dragit ut på tiden. Saker man inte kan påverka.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jennie: Jag håller tummarna för att det blir din tur snart också, har för mig att du har fått ett datum.

    Katarina: Givetvis kan man inte påverka det, men besvikelsen måste ju vara stor ändå när man sitter där med dropp och bara väntar... Hoppas det inte händer mig! Kram

    SvaraRadera