tisdag 13 april 2010

Helt överkörd

Gomorron! Har "som vanligt" (nästan) spenderat en natt på soffan. Inga ljus tända, kollade på inspelat på boxen innan jag somnade så den hade skärmsläckaren på och ljudet av, men datorn var på. Cornelia försökte inte väcka mig (tror jag) utan låg snällt och sov vid mina fötter. Måste ha vaknat någon gång i natt för jag hade tagit av mig min tjocka tröja, det har jag inget som helst minne av. Var så slut i kroppen igår att det kändes som jag hade blivit överkörd av en ångvält eller nått. Vet inte vad som har hänt med mig sen jag var förkyld, kondisen är usel och kroppen gör ont överallt när jag har rört på mig.

Gick till Apoteket i Sisjön efter jobbet igår, en promenad på ca 25 minuter. Detta gånger 2 borde inte få mig att känna mig som jag gjorde igår. På vägen tillbaka kom jag på att jag inte hade någon frukt, glömde köpa det i söndags när den tog slut. Stannade till på Coop halvvägs hem och införskaffade lite frukt. Sen handlade jag något som troligen kommer att göra mig populär på jobbet idag; de reade Ballerina med smak av pepparkaka för 5 kr paketet. Köpte 3 paket att bjuda på idag. Eftersom jag gick förbi jobbet på vägen hem avlämnade jag frukt och kakor där, kändes lite onödigt att släpa hem dem för att sedan bära tillbaka dem idag. När jag kom dit stod det en ensam bil på parkeringen, kollegan T jobbade fortfarande. Gick förbi hans rum och avlämnade ett av paketen kakor, det han inte åt upp skall han ta med upp till fikarummet idag. Någon uppmuntran skulle han väl ha när han jobbade så sent och alldeles ensam?!

Fick en fråga av Jenny B igår om jag skall gå StavVarvet i år. För er som inte vet så är det en 1 mils promenad som går fredagen före GöteborgsVarvet. Jag var med förra året tillsammans med kollegorna G och I-M samt en granne. Det var väldigt trevligt om man bortser från att jag gick tillsammans med I-M och det är "lite" skillnad på våra steglängder. Jag tror det skiljer 15 cm på våra steglängder, men jag gick i hennes takt och med hennes steglängd. Det var då mina problem med höften började, första gången jag kände av den. Sista kilometrarna kröp jag. Så nej, jag skall inte vara med i år. Skall jag någonsin vara med igen skall jag antingen gå med någon som är lika kort som jag (jag är bara 153 cm) eller också gå själv. Det var för övrigt en jäkla takt på alla som gick, och vi kom i mål nästan sist. Fattar inte hur de andra är funtade, de hade passat bättre på GöteborgsVarvet allihopa, de sprang ju nästan.

Idag skall jag nog åka till moppeverkstan efter jobbet, det börjar bli dags att byta från dubbdäck till vanliga däck. Jag använde ju inte moppen så mycket i vintras pga all snö, så det känns som om det var ett ganska onödigt byte, men det kan man ju inte veta i förhand... Ha en skön tisdag!

2 kommentarer:

  1. Det är så typiskt att just kondition är en färskvara och att det alltid krävs många fler veckors återhämtning av den än vad själva förkylningen/sjukdomen tar på sig att försvinna.

    Hoppas du känner dig piggare snart! Ha en riktigt skön dag!

    SvaraRadera
  2. Ja kroppen reagerar så olika efter sjukdom. Jag som är ute o går mellan 7km-1 mil om dagen med Alice orkar just nu knappt gå mellan soffan o sängen....

    Hoppas du får en bra måndag o att dina kollegor uppskattar din fika-present.
    kram

    SvaraRadera