måndag 12 april 2010

Lat dag i solen

Gomorron! Å vilken underbar dag jag hade i solen igår. Efter jag hade Wii:at gick jag ut och satte mig på altanen och där blev jag sittandes hela dagen... Snackade med grannarna, bland annat ett par som var nyinflyttade ovanför min närmsta granne, och de hade den sötaste katten jag har sett på länge (förutom Cornelia då). En Ragdoll som hette Svante och var ett år gammal. Sen hade den en Perser också, men han visade sig inte. Det konstaterades att de skulle behöva investera i vindskydd eller ett nät, för katten var på väg ner på grannens altan några gånger. Det är högt, men det hade nog inte hindrat honom om han fått fortsätta obehindrat...

Många korsord blev lösta, i en tidning jag normalt inte brukar lösa (eller klara av). 5-stjärniga korsord löstes klara, dock med mycket hjälp från Google, Wikipedia, NE och forum. Ett korsord var speciellt svårt, det fanns inga vokaler i det! Man skulle tänka bort alla vokaler när man skrev in lösningarna och det var väldigt svårt. Men nu är det klart :)

Middagen blev inte avancerad, orkade inte stå i köket. Kokade lite fullkornspasta, värmde några köttbullar och åt dem med lite sweet chili-sås. Delikat söndagsmiddag!

Solen värmde skönt hela dagen, trots att jag satt i skuggan. Måste sitta i skuggan så att jag kan se datorn. Tidvis fick jag ta på en fleecetröja, men annars var det t-shirt som gällde. Tog in snöskyffeln som stått på framsidan hela vintern, den skall väl inte behövas mer? Kommer det mer snö nu så blir jag deprimerad. Nackdelen med våren är ju dock att allergierna börjar nu. Satt och snörvlade och nös hela dagen, men det var det värt! De senaste 6 åren har jag ätit allergimediciner året runt, för jag tålde inte Nellie. Men sedan jag avlivade henne så har jag inte ätit en endaste tablett, så det är väl dags att börja snart igen. Med posten idag eller i morgon kommer recept från pappa på ögondroppar och "näspuffar", tabletter har jag så det räcker från förra året.

Veckan som kommer innebär sista besöket hos sjukgymnasten på onsdag och så kören på torsdag, annars bara jobb.

Nu skall jag köra lite Wii till, sen frukost och dags att gå till jobbet. Ha en bra måndag, det tänker jag ha!!

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag du hade! Jag gick en promenad igår, men fy vad det blåste kallt. Visserligen varm sol, men det isade ordentligt i vinden!

    Hoppas du får en skön arbetsvecka!

    SvaraRadera
  2. Låter som en riktigt härlig dag och så glad man blir av att läsa alla positiva inslägg som skrivs nu när solen visat sig :-) Själv ligger jag hemma nerbäddad i soffan med datorn på magen, en thekopp på ena sidan och ett par paket med näsdukar på den andra och har åkt på en rejäl förkylning :-( Hoppas du får en riktigt bra dag kram kram

    Ska du gå StavVarvet iår?

    SvaraRadera