lördag 10 april 2010

Lördag och soool!!

Gomorron! Vaknade 7.30 och slappade en stund framför TV:n. Nu har jag varit ute på en promenad på 50 minuter, och skall snart ta en välbehövlig dusch. Men först skall jag köra lite Wii. Solen skiner och det var jätteskönt ute. Bara 4°C än så länge, men solen värmer och det blir nog en skön dag. Enligt väderprognoserna skall det bli halvmulet och sol och runt 11°C. Hoppas det blir såpass varmt att jag kan sitta lite på altanen i alla fall. Satt där en stund när jag kom hem från jobbet igår, men det blev snabbt kyligt. Och eftersom jag sitter därute med datorn så måste jag ha parasollen uppe och det blir snabbt kallt i skuggan.

Igår var jag så trött på eftermiddagen/kvällen att jag trodde jag skulle sova i soffan redan vid 19-tiden, men jag var faktiskt uppe till 22.30. Trött, men vaken :)

Idag är det 28 dagar kvar tills jag börjar pulvra, 50 dagar kvar tills jag åker och 53 dagar kvar tills dagen D. Pirrar redan ordentligt i magen kan jag lova! Alldeles nyss var det ju 75 dagar kvar!! Måste sluta kolla på TV-program om flygolyckor, kan lova att det inte gör gott för nerverna. Men jag är så morbid att jag kollar på såna TV-program trots att jag är livrädd för att flyga... Crazy, I know! Jag är i alla fall väldigt lugnad av att det gick så bra för Cornelia. Här kommer lite bilder Maritas syster Lillemor la upp på Facebook, jag snodde dem helt enkelt där... Bildtexterna är hennes.

Det är allt skönt att ta sej en vilopaus!

Man måste ju undersöka vad som fanns där nere!

Undrar hur man kommer in i dom här?

Här kommer man ju inte fram!

Kunde säkert va kul att klättra ut på taket!

Saldot på mitt sparkonto är trevligt, fick lånet i veckan. 150.000 extra där, synd att det inte är hopsparade pengar... Hoppas verkligen jag inte behöver betala av hela lånet utan att jag får ersättning från FK, då är det inte så mycket kvar efter det.

Nä, dags för lite Wii och sen dusch. Ha en skön dag i solen!!

4 kommentarer:

  1. Det är inte en lång flygresa Lena, du kommer fixa det kanoners!

    Corny ser ut att ha haft det superbra hos Lillemor, du ska se att det inte går någon nöd på henne när du är borta :)

    kram

    SvaraRadera
  2. Du är så duktig. Tänk om jag kunde få min feta bak ur sängen lite tidigare och ta mig en promenad. Suck. Kan i bland bli sugen på ett WII men jag är tveksam till om jag skulle använda det. Får ta ett besök hos dig snart och testa?

    Håller med Soulsister. Resan är kort och kommer att gå hur bra som helst. När du kommer hem har jag sommarlov så då får jag väl komma ner och ta hand om dig ;)

    SvaraRadera
  3. Jag håller med dig om det där med att inte kolla på tv-program! Har slutat titta förlossningskliniken tex. Börjar få en allvarlig förlossningsrädsla pga det programmet! O då planerar vi inte ens barn! Men lycka till med ditt nya äventyr!!

    SvaraRadera
  4. Katarina: Det är inte själva flygresan jag har problem med, då är jag ganska OK. Det är starten och landningen, och då spelar det ju ingen roll om det är 1 eller 10 timmar man skall flyga... Nästan bättre att det är långt så jag hinner lugna ner mig innan det är dags att landa :) Kram

    Ulrika: Jag visste inte heller om jag skulle använda det eller ej, men bortsett från när jag nyss var sjuk så har jag använt det nästan varje dag. Fast jag kör bara Wii Fit Plus, inga andra spel. Kom hit och testa!! Och välkommen hit när du har sommarlov! Kram

    Viktoria: Kollar inte på det heller, och jag som aldrig har velat ha barn... Ser så jobbigt ut! Kram

    SvaraRadera