fredag 9 april 2010

Ordningen återställd

Gomorron! Nu är allt som det skall igen, Cornelia är hemma :) Vi har sovit gott i natt i min säng, jag var helt slut när jag kom hem från kören (hade ju varit vaken sedan klockan 3).

Gick en timme tidigare igår, pappa kom och hämtade mig 15.30 och vi åkte till Hisingen och hämtade Cornelia. Ingen speciell reaktion när jag kom, mer än att jag fick lov att hålla henne längre än jag brukar få. Hon gillar inte att bli hållen i vanliga fall. Hemresan gick bra, hon jamade och skrek som vanligt, men man såg att hon kände igen sig när jag ställde ner henne vid brevlådan. Då ville hon klösa sig ut ur buren.

Jag var hemma ungefär när jag slutar i vanliga fall, så det var ett par timmar innan det var dags att gå till kören. Gårdagens övning var bra, den sista med körfröken Jenny som skall ha barn vilken dag som helst. Istället skall Madde ta över, de var våra fröknar tillsammans fram till för ett par år sedan då Jenny fortsatte själv. Vi spelade in 3 låtar igår så att Madde får höra hur vi brukar göra dem. Jenny skickade dem till mig i morse och jag har nu konverterat dem från wav till mp3, samt skurit bort lite dötid i början och slutet.

Igår kom jag på att vi skall ha kördag den 8 maj, samma dag jag har bestämt mig för att börja pulvra. Jag funderade fram och tillbaka lite grann och kom fram till att det inte är aktuellt för mig att vara på en kördag när vi sjunger hela dagen, samtidigt som jag gör första pulverdagen. Jag vill inte börja någon annan dag än en lördag, eftersom jag mår sämst dag 1 och 2. Att börja en vecka senare är inte bra, det blir för kort tid. Att börja en vecka tidigare vill jag inte heller, då blir det för lång tid på pulver. Sen är det en liten föreställning den 20 maj. Den känner jag inte heller för att vara med på. Dels är det alldeles för många låtar som jag inte kan, många av dem sjöngs ju i den stora jubileumsföreställningen förra året då jag inte var med. Sen känner jag mig fruktansvärt obekväm med mig själv. Jag tycker verkligen illa om mig just nu, känns som jag har svällt upp till en valross storlek... Att ha massa folk som sitter och kollar på mig känns inte lockande. Så jag bestämde mig igår för att hoppa över både kördagen och föreställningen. Pratade med mina stäm-kollegor och de tyckte det var OK. Men jag skall gå på varje övning och även gå dit och lyssna och hjälpa till med att ta emot betalning.

Fredag idag!! Direkt efter jobbet måste jag ta en promenad till apoteket, Cornelia behöver mer medicin för sin artros. Var hos veterinären i förrgår och hämtade receptet, men kom aldrig iväg till apoteket. Skönt med en liten promenad efter jobbet. Helgen utan planer (som vanligt) ligger framför mig. Skall se om något av allt det jag tyckte att jag borde gjort förra helgen blir gjort...

Ha en skön fredag!

1 kommentar:

  1. Låter som en klok planering med kören och det där med en känsla av att vara större än man är, skriver jag under på vilken dag som helst.

    Hoppas du får en härlig helg

    Ang det jag skev på FB kan vi ta på msn

    kram

    SvaraRadera