fredag 2 april 2010

Ösregning början på påsken

Gomorron! Igår kom jag ihåg att stänga av mobillarmet som skulle ringa kl 5 i morse. Men det brydde sig Cornelia inte om, hon tyckte att jag skulle gå upp kl 5 ändå, så då satte hon igång. När hon väcker mig låter hon ungefär som hesa Fredrik, hon jamar högt och utdraget ca 10 cm från mitt ansikte... Nu 2 timmar senare så ligger hon i min säng och sover gott, hon har inte fått mat, så det var inte därför hon körde upp mig. Hm.

Regnet bara öser ner. Det är väldigt grått ute. Det blåser. Känns inte som något direkt påskväder.

Kollar i mitt bildarkiv och hittar denna bilden på min älskade syster från förra årets Påskafton... Något känns fel... Kan det vara solen? Eller hennes kortärmade tröja? Eller att altanmöblerna är framplockade? Vet inte... Gott ser det i alla fall ut att vara!!

Vi ändrade oss igår, mamma & jag, så det blir hon och hennes Pixie som kommer hit idag istället för att jag åker till dem. De åker hemifrån vid 10 och är då här vid 11.40. Jag skulle handlat idag, men igår kände jag bara att jag behövde komma ut, så jag fixade allt då istället. Misstänker att fiskbilen inte är öppen idag så det var ju bra att jag gick igår. Inhandlade i alla fall lite räkor, varmrökt lax, lite sill till mamma och så lite skaldjursröra i vitlökssås till oss. Sen in på Maxi där det blev Påskmust, kallrökt lax, svart caviar, kalkonköttbullar och en melon. Mamma kommer med ägg, potatis, bröd och ost. Jag tror det var allt :) Blir som ett litet julbord. När de kommer hot skall vi ta en promenad till Maxi, det var visst lite hon behövde. Det är Långfredag idag, men affärerna är ändå öppna. Kommer ihåg för ca 20 år sen när jag bodde på Hisingen och det var något jag verkligen behövde en juldag. Jag fick leta som katten innan jag hittade något som var öppet, men hittade det tillslut. Nu är allt öppet även om det är helg. Skönt för oss som behöver något, mindre skönt för de som tvingas jobba.

Jag undrar när det skall sluta regna tillräckligt mycket för att jag skall kunna ta ner min gran-ljusslinga på altanräcket? Den har varit släckt sedan början av februari, men antingen har det snöat eller regnat sedan dess så jag har inte hunnit med att ta ner den. Men grannarna har en slinga i sin häck som fortfarande lyser, så jag är i alla fall inte sist i kvarteret!

Fick besked av kompisen J igår att hon skall få en Gastric Bypass på Sahlgrenska inom 3 månader (hon har väntat i 2½ år). Hennes kompis L skall göra en på Carlanderska ca 2 veckor efter mig, så nu är vi 3 st som skall göra det på 3 ställen med kort mellanrum. Det skall bli så spännande att följa oss och se vad vi får för råd och regler från de olika ställena! Idag är det exakt 2 månader kvar tills jag skrivs in på sjukhuset i Frankfurt, tycker tiden kan gå lite fortare nu!

Ha en skön Långfredag!!

6 kommentarer:

  1. Vilken härlig bild, men jag håller med, något känns fel när man tittar ut genom fönstret idag:)

    Här är det dock bättre än vad det verkar vara hos dig, vi har i alla fall strålande sol och 7 grader, så våren tycks vara på väg!

    Hoppas du får en riktigt bra dag idag!

    SvaraRadera
  2. Glad påsk på dig!
    Visst är det skillnad från förra året. Dottern fyller ju alltid runt påsk och från förra årets bilder kan man se at vi satt ute och fikade i korta ärmar och nu går man inte ut utan vinter jackan och även om solen lyser så är det KALLT!

    SvaraRadera
  3. Tittar in för att säga hej, är hemma igen från Egypten och ska försöka hinna läsa ifatt på allt kul jag missat. Vad spännande med den nalkande operationen, tiden kommer gå fort ska du se!
    Glad Påsk på dig :)

    kram

    SvaraRadera
  4. Emma: Ingen sol här igår med faktiskt inget regn när vi var ute, dock ösregnande det när de skulle hem igen. Glad Påsk!

    Sandra: Påsken var ju lite senare förra året, men det är ändå stor skillnad på vädret. Igår var det kallt. Brr. Glad Påsk!

    Katarina: Välkomna hem!! Kram

    SvaraRadera
  5. VARFÖR SKALL DU GÖRA DEN I TYSKLAND kön i sverige är bara 2 månader och knappt de... nettan

    SvaraRadera
  6. Nettan: I Göteborg är kön ca 3-4 år, vet inte hur ni har det i resten av landet... så länge vill jag inte vänta.

    SvaraRadera