lördag 3 april 2010

Solig fortsättning på påsken!

Gomorron! Vaknade 5 som vanligt, så nu har jag tagit en liten morron-nap. Solen skiner ute, det är i och för sig bara 5°C i skuggan, men när solen går upp lite mer så blir det nog varmare. Idag skall jag ta en promenad, å vad jag har längtat efter det!!

Innan mamma & Pixie kom igår så hann jag med att slöa lite, röja och dammsuga samt duscha. De kom vid 11.30.

Här har Pixie fått syn på Cornelia. Studerar ni bilden noggrant så ser ni att Cornelia har munnen vidöppen, det beror på att hon just här fräser som en orm. Lite senare fick Pixie lite stryk på nosen också. Pixie sitter inte stilla en sekund, hon far omkring som ett yrväder. Jag blir nervös bara av att se henne... jag är mer en typ som trivs ihop med en gammal kelen katt :)

Här är en närbild på Pixie, hon har blivit stor nu. Hon har precis löpt för första gången, så nu är hon ju dessutom vuxen! När vi hade suttit lite i soffan visade jag mamma hur Wii funkar. Jag slog mitt tidigare rekord på den Vaktparaden (advanced), så nu har jag 1.319 poäng där. Slår du det Malin? Det var inga missar och bara några få OK, resten Perfect. Sen gick vi till Maxi, mamma skulle ha lite och så skulle jag ha ost. Först gick mamma in medans jag tog en runda med Pixie, och sen gick jag in med självscannern och plockade upp korgen och varorna hon redan hade plockat ut, scannade in dem och fortsatte handla. Mycket smartare än att mamma skulle ställa sig i den kilometerlånga kön.

Hemma började vi fixa med påskmaten, förutom det ni ser ovan så var det sallad (min skål fick inte plats på bilden ovan) och sill till mamma. Mums! Min sista påsk- eller julmiddag där jag äter med ögat... Det blev i alla fall lite kvar så att jag har till lunch idag.

Pixie älskar att man gömmer torrfoder i t.ex. fönsterkuvert, skrynklar ihop dem och så får hon leta efter maten. Här la vi lite mat i en av askarna som mina L'Oreal-krämer kom i, de som jag fick som Buzzador. Jag passade på att ta lite kort, för de vill att man skall skicka in kort med sina buzzningar. Nu vet jag inte om detta var vad de hade tänkt sig, men det är ju ett kul kort :)

När vi ätit satte vi oss helt slut på soffan. Mamma ville kolla på Mamma Mia, som vi båda sett ett otal gånger, så jag satte på den. Mycket riktigt somnade mamma efter mindre än halva filmen, men jag såg hela. Vid 19.30 åkte de hem. Cornelia låg då på skrivbordsstolen i arbetsrummet och det dröjde nog 40 minuter efter de hade åkt innan hon vågade sig ner. Då kom hon ut i vardagsrummet väldigt försiktigt. Stod på golvet och spanade och kollade om odjuret som bara ville skälla och leka var kvar. Sen kom hon upp i soffan där jag låg på sidan, men hon var väldigt misstänksam om vad som fanns bakom mig, så det var hon tvungen att kolla in innan hon kunde slappna av. Sen låg hon som ett klister mot mig resten av kvällen.

Idag fick Corny ett tack-kort från Pixie, jag vet inte om hon uppskattar det eller ej, hon har inte sett det än :)

3 dagar ledigt kvar! Härligt! Och inga planer mer än promenader. Nu får ni ha en underbar Påskafton, antar att många av er skall ha främmande eller gå bort, men jag gjorde ju mitt igår. Njut av maten och solen!!

5 kommentarer:

  1. Så härliga foton! Du ska se att du kommer kunna äta hur gott som helst nästa påsk med, det är bara i början man äter minimalt :)

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Glad påsk! Här är det nästan 10 grader redan i skuggan, och solen skiner från klarblå himmel, så våren är garanterat på väg!

    Det blir väl så att du får äta mer med ögat nästa påsk, men inte så mycket med munnen :)

    Såg riktigt gott ut i alla fall, så jag ska inte gå in på vad jag åt. Min dag förgylldes inte av mat, men väl av ett glas gott vin!

    SvaraRadera
  3. Låter som en härlig dag! Vilka fina bilder på katt och hund, god nat såg det också ut att vara!

    SvaraRadera
  4. Glad påsk!!
    Tack för ditt besök i mitt kryp-in!
    Gjorde mig glad!
    Har spenderat en lång stund att läsa ikapp ditt liv....:-)
    Kommer följa dig på din nya resa!!
    Hoppas det är ok att lägga dig i min länklista!?
    Varm kram!
    Lina

    SvaraRadera
  5. Katarina: Jag vet, men det kommer ändå att bli annorlunda. Men det är ju tur att julen är så långt borta att jag kommer att kunna äta normalt då, fast mindre. Kram

    Emma: Jag skulle snarare säga att jag åt med ögat igår men får äta med hjärnan nästa jul och påsk, d.v.s. inte ta mer än jag vet att jag kan äta :)

    Sandra: Cornelia har nu återhämtat sig från mötet, men hon var misstänksam långt efter de hade gått...

    Lina: Oj, har du läst ikapp? Då har du fått läsa mycket. Ger mig ut på en ny resa nu, välkommen att följa med! Klart du får länka :) Kramar

    SvaraRadera