onsdag 7 april 2010

Tomt härhemma

Gomorron! Upp tidigt och röja, för idag kommer städarna. Var helt slut när jag kom hem från jobbet och avlämning av Cornelia igår, så jag somnade på soffan. Vaknade vid 23 och då var det inte aktuellt att börja röja. Det var ganska OK här innan, eftersom jag tagit bort det värsta i måndags, men det är ändå massa småsaker som skall bort.

Pappa & Marita hämtade mig på jobbet vid lunch igår, och så åkte vi hem till mig och åt de goda salladerna de hade köpt till oss. När vi ätit upp instruerade jag dem hur min inspelningsbara box funkade och så lämnade jag dem med 4 avsnitt av Saltön och gick tillbaka till jobbet. De var klara med alla avsnitten precis lagom tills jag kom hem igen strax efter 16.30.

Vi packade ihop alla Cornelias saker, och det är minsann inte lättare att flytta en katt än en bebis... Lådan med sand, mat, medicin, skålar, några filtar/småmattor som luktar hemma och så 2 små pallar eftersom hon har artros och inte kan hoppa så högt. Det var inte populärt att åka bil och hon klagade hela vägen. Maritas syster med man, Lillemor & Karl-Olof, bor på Hisingen, så det var en bit att köra. När vi kom fram så var det väldigt spännande att undersöka allt, men hon verkade inte rädd. När vi lämnade dem så låg hon och sov på en stol under köksbordet. Senare rapporterades det på Facebook att hon hade intagit Lillemors datorstol, så nu kunde hon inte sitta vid datorn... hehe låter bekant. Så fort man reser sig från skrivbordsstolen, köksstolen eller soffan så snos platsen :)

GRATTIS säger jag till kompisen J som efter ca 2,5 års väntetid äntligen har fått tid för Gastric BypassSahlgrenska. I slutet av april blir det. Sen har vi kompisen L som skall opererasCarlanderska i mitten av juni och så jag i Tyskland i början av juni. 3 personer, 3 olika ställen, inom 1,5 månader. Det skall bli oerhört spännande att jämföra erfarenheter med varandra sedan.

På tal om städning så måste jag kontakta städarna efter idag och meddela att jag inte kan nyttja deras tjänster längre. Från och med nu tills jag har fått tillbaka pengarna från FK så kommer jag inte ha råd med dem.

Ha en bra onsdag! Idag kommer vi nog över 75.000 här, eller vad tror ni? Vore kul att se vem det blev som anlände som nr 75.000, skriv gärna en kommentar :)

1 kommentar:

  1. Du ska se att hon kommer må och behandlas som en drottning där hemma så du ska inte oroa dig. Men jag förstår det är tomt där hemma. Så är det för oss med när vi lämnar bort Alice.
    Oh detta är så spännande Lena, allt du har framför dig. Ffa att få veta hur tyskarna lägger upp eftervården.

    kram

    SvaraRadera