måndag 3 maj 2010

3 maj 1985

Gomorron! Nyduschad och ren sitter jag här i soffan. Det är helt ljust ute, och jag hajar fortfarande till och tror att jag är sen... en hastig blick på klockan och jag konstaterar att så inte är fallet.

Gårdagen var en väldigt skön dag. Jag hann med att vara nyttig, lat och få mycket gjort. Först promenerade jag nästan en timme före frukost. Sen satt jag på altanen och löste korsord i flera timmar och bara njöt. Sen tog jag itu med lägenheten, röjde och städade i byrålådan som stått på mitt köksbord i snart en vecka. Nu innehåller den bara vantar, mössor och halsdukar, förut var det en låda för allsköns bråte.

Ingen soppa blev lagad dock. Skall se om jag hinner det i veckan, annars får det bli tillagning utan provsmakning. Det funkar ju det också. Jag skulle också behöva ta mig till Maxi och handla kattsand, men för det behöver jag skjuts. Skall se om jag kan ordna det någon dag i veckan.

När jag såg dagens datum på datorn klickade det till i skallen. Det lät bekant. Sen kom jag på det! 3 maj 1985, alltså för exakt 25 år sedan, gick jag i trean på gymnasiet och denna dag blev jag tillsammans med en kille, L. Vi var tillsammans i drygt 3 år och orsaken till att jag började tänka på detta förhållandet nu var att jag bröt med honom på grund av att jag tyckte så fruktansvärt illa om mig själv. Jag kunde inte acceptera att han tyckte om mig när jag jag inte gjorde det. Tragiskt att detta har pågått så länge som 25 år, men nu skall det bli ändring på den fronten! Jag har ingen aning om vart L finns nu för tiden, men jag är kompis med hans f.d. "bästis" R på Facebook. Vi har till och med träffats som hastigast då det var han som köpte min stationära dator förra året.

Måndag igen, och en alldeles vanlig arbetsvecka ligger framför oss. På fredag skall förhoppningsvis alla tjejerna på jobbet följa med och äta sushi, min "sista" måltid innan jag börjar pulvra på lördag. I morgon kommer pappa & Marita på räkor.

Ha en bra måndag!!

3 kommentarer:

  1. Ha en härlig måndag min vän
    många kramisar

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag har bytt blogg och finns nu inne på smalajessica.wordpress.com istället för smalajessie.blogg.se. Ha en trevlig dag och hoppas du tittar in!

    Peppkramar!

    SvaraRadera
  3. Katarina: Du med!! GRattis till genomfört Vårrus!! Kram

    Jessica: Nu har jag ändrat min länk. Kram

    SvaraRadera