tisdag 4 maj 2010

Tidig morron

Gomorron. Vaknade på soffan 4.30... hoppsan, somnade visst någon gång vid 21.30 och sov hela natten med kläderna på. Datorn var också på men TV:ntimer, så den var av. Jag vaknade av ett mysko ljud, och det var Cornelia som stod på vardagsrumsbordet och slickade av en tallrik som stod där. Hennes sträva tunga mot porslinet lät verkligen konstigt.

Nu när jag är uppe så här tidigt så tror jag att jag går in till jobbet relativt snart. Var kvar en timme igår, det är mycket nu. Kan inte jobba över ikväll, för pappa & Marita kommer ju och äter räkor. Jag funderar på vart jag skall köpa räkorna... Jag har ju fiskbilen vid Maxi, har köpt räkor där 3-4 ggr, men 2 av de gångerna har jag inte fått bra räkor. Vågar jag chansa? Men om jag skall handla på det andra stället måste jag ta moppen, och då kan jag inte gå lika mycket idag. Tror faktiskt jag skall chansa på Maxi. Måste ändå handla en flaska mineralvatten, lite bröd och någon typ av aioli, och då är ju Maxi ett bra val. Så jag får hoppas att de har bra räkor idag!

Annars händer det inget här, det känns bara som om jag går omkring och väntar. Det känns som om tiden går väldigt långsamt, men om jag tänker efter så har allt gått väldigt fort. Till skillnad från de som väntar 2-3 år så är ju 2,5 månad ingenting. Nu är det i alla fall mindre än 1 månad kvar, 29 dagar för att vara exakt, och det känns som om tiden går ännu långsammare ju närmre jag kommer... Pratade med banken igår, har inte fått någon räkning på lånet än, så jag blev lite orolig. Den kommer tydligen i mitten av månaden och dras automatiskt i slutet av månaden. Första räkningen blir på ca 2.100 kr, men sen kommer det bli runt 1.700 kr. Det gäller att hålla hårt i pengarna och be en bön till gudarna om att jag kommer att få pengar från FK, för fy katten för att betala 1.700 kr varje månad i 10 år... Men om det inte skulle ske så får det vara värt det. Hoppas nu inte det blir massa komplikationer, för usch vad surt det skulle vara att betala så mycket pengar varje månad för något som gick fel... Nej, nu skall vi inte måla fan på väggen, det är klart allt kommer att gå bra och det är klart jag kommer att få pengar från FK!! Eller hur??

Nu skall jag klä av mig och ta på mig rena kläder, äta frukost och sen gå till jobbet. Ni får ha en härlig tisdag!!

3 kommentarer:

  1. Ha en god dag och hoppas att du får tag i bra räkor.
    Kram Mamma Mia

    SvaraRadera
  2. Lycka till med räkköpet, håller tummarna att dom smakar gott :) Hoppas verkligen du får pengar från fk, annars kommer det ju bli väldigt dyrt, men andra saker kommer du ju dra in på så borde bli bra ändå :) Hoppas dessa 29 dagar går fort för din skull :) Peppkram

    SvaraRadera
  3. Mamma Mia: Det fick jag :) De var mumsiga! Kram

    Jessica: Får jag inga pengar från FK är det fortfarande värt det. Hade ju ändå bestämt mig för att göra det privat så det blir "bara" ca 22.000 kr som jag satsar utöver de pengarna (avgiften till företaget som hjälpt mig, flygbiljetten och 2 hotellnätter). Kram

    SvaraRadera