tisdag 5 mars 2013

Årspremiär

Gomorron. Jag kom ihåg att sätta på alarmet igen, tur var väl det, för när det väl ringde så sov jag som en stock. Var klarvaken mellan 2 och 3, väcktes av en spyende Cornelia, så det var bara att gå upp och torka av mattan. Sen flyttade jag till soffan och lyckades somna om efter nattens repris av CSI.

Gårdagen var en "nästan-bra" dag. Jag tog det lugnt på förmiddagen och löste korsord. Sen packade jag en lunchlåda med kycklingsallad och packade ner broddarna, bara utifall att. Jag skulle ut i Änggårdsbergen för första gången i år, när jag försökte förra söndagen gick det ju inte så bra (isgator). Men det var jättefint och 95 % isfritt. Så här såg det ut när jag gick igenom åt ena hållet. 4,72 km på 1 h 3 minuter.


När jag kom fram dit jag skulle åt jag min medhavda lunch och vilade en timme innan jag gick tillbaka samma väg. Det var då 4,71 km men tog 1 h 16 minuter, för nu var jag trött. Detta är inte den vägen jag brukar gå, jag valde den bredare vägen igår. "Min" väg är mycket smalare, backigare och krokigare, men jag tänkte att den skulle vara mer isig...


Så underbart att börja kunna gå i skogen igen, hoppas verkligen inte att vi får ett bakslag med massa mer snö nu. Vill inte!!

När jag kom hem var jag duktigt stel i hela kroppen, men framför allt höften. Men det var det värt!! Tänk förra våren när jag tidvis knappt kunde gå de 8 minutrarna till jobbet för att höften krånglade så. Tack och lov för stötvågsbehandlingen!! Visst, det gör fortfarande ont när jag går så här långt, men ändå!

Idag blir det jobb, hoppas jag inte är för trött, för just nu skulle jag bara vilja krypa ner igen. Jag är fortfarande skyldig en hel del sömn från förra veckan, det känns i hela kroppen.

Ha en bra tisdag!

1 kommentar: