måndag 4 mars 2013

Ledig idag

Gomorron. Idag har jag tagit semester. Tyckte jag behövde vila en extra dag med allt jobbigt som var i helgen och allt jobbigt som kommer. Sov till jag vaknade, eller rättare sagt tills Cornelia väckte mig. Jag somnade väl vid 22 igår kväll och blev väckt ett par gånger men lyckades somna om. Klockan 3 var det dock kört och när jag vänt och vridit på mig en timme flyttade jag (vi) ut till soffan och efter lite TV-tittande somnade jag om och sov 1,5 h till.

Jag var iväg på Maxi igår morse och kom på att jag skulle ju köpa den röda eller den vita jackan jag visade bild på häromveckan. Det har liksom försvunnit ur mitt minne i röran... Kom på det igår när jag var där och köpte den sista i storlek M. Färgen? Jo, det blev vit tillslut. Får se om fröken Hanson klarar av att ha en vit jacka. Nöjd blev jag i alla fall.

I lördags kväll och igår förmiddag, sammanlagt 7 h, arbetade jag med ett projekt som skulle ge någon mycket glädje. Jag var fullständigt slut när jag var klar med det, fysiskt och psykiskt, men det blev väldigt väl emottaget. På dagen umgicks jag med nästan hela familjen och vi pratade mycket.

På kvällen var det dags att hämta Cornelia igen, från kollo (eller spa/behandlingshem som Hanna säger att hon var på). Denna gången klagades det inte på att hon jamade för mycket (fast Hanna var väl inte så förtjust när hon försökte väcka dem kl 4), utan på att hon sov för mycket. Skönt att hon uppförde sig såpass bra så att hon är välkommen tillbaka. Borstad hade hon i alla fall blivit. Ing-Marie hjälpte mig att hämta henne. Tack alla som hjälpt mig i helgen, det har verkligen varit guld värt. Bara man vågar sträcka ut en hand och be om hjälp så brukar det lösa sig :)

Detta har gått från en bantningsblogg till en depp- och lessenblogg. Sorry, kan inte hjälpa det och INGEN önskar mer än jag att det inte vore så här. Får se om ni står ut.

Ha en bra måndag!

1 kommentar:

  1. Det kommer bättre dagar efter de tunga och trista.... skriv du om det som är jobbigt, att skriva kan lätta på bördan.... när du är redo tar du tag i din matordning igen och då blir det ju en bantningsblogg av sig själv igen....
    Hoppas du orkar tänka på allt du har som är positivt och bra då och då.
    Kram

    SvaraRadera