måndag 25 augusti 2008

Mental träning

Usch, jag har verkligen varit dåligt på att lyssna på CD:n med Mental träning! Måste skärpa mig där. Jag har rippat skivan nu och lagt den på min gamla mp3-spelare, och lyssnade på spår 2 alldeles nyss i soffan. Jag har jättesvårt för den långsamma rösten, men det beror väl på att jag lyssnar på talböcker varje dag och är van vid bra uppläsare. Men jag måste lyssna på den, så det är bara att sluta vara irriterad och släppa det!!

Idag skall jag på mitt andra möte på Xtravaganza, fast det kallas för träff 3, den första var ju när jag träffade konsulenten ensam. Jag måste komma ihåg att be att få se utskriften från min första vägning. Jag såg aldrig utskriften, så jag har ingen aning om hur många fett % resp. muskel % jag har. Jag vill skriva upp det och jämföra med kommande vägningar. Nästa officiella vägning borde vara om 2 veckor, eftersom de säger att man inte skall väga sig oftare än 1 gång per månad. Kan fortfarande inte hålla mig från vågen varje dag, men den pekar neråt än så länge. Ett par hekto om dagen. Om man bortser från första dagen då raset var hela 1,8 kg, så har det varit en minskning med 1-7 hekto om dagen. Jag är mycket nöjd med det resultatet!

Vi får se hur jag mår när jag kommer hem från mötet ikväll, för då har jag också kört mitt första gym-pass. För många år sedan köpte jag dyra, fina träningsskor, nu blir det dags att använda dem. Jag testade dem igår, och tog ut innersulan och la in mina ortopediska inlägg, och det verkar funka bra. Skorna är lite små på bredden och höjden, och jag är lite orolig för om de kommer att klämma så mycket att fötterna somnar. Jag hade dem på mig ett par timmar igår här hemma, och det var tendenser till att fötterna somnade, men det gick. Vi får se. Håll tummarna för att jag inte dör när jag kör alla apparaterna... I morgon lär jag väl få veta att jag lever när träningsvärken sätter igång :)

3 kommentarer:

  1. Skorna: om det fortfarande känns som om de klämmer, ikväll. Ta på dig blöta varma sockar och ta i skorna så kommer de att utvidgas lite och "formas" mer efter dina fötter. Alt. om de är mycket för tighta, blöt ner skorna med varmt vatten och när de inte droppar längre så ta dem på dig och gå med dem tills de torkar (eller så länge du kan). Det brukar jag göra med mina gympaskor för att få dem att formas med mina fötter, funkar utmärkt om de inte är alltför små från början!

    SvaraRadera
  2. Emma: Om jag inte minns fel har jag haft dem inne hos skomakaren för att lästa ut dem... Det var ett par år sedan jag köpte dem, hade stora gym-planer då, men gick över till att simma istället. Skall försöka med ditt tips om det inte funkar ikväll.

    SvaraRadera
  3. Hej

    Kul att du oxå är från GBG. Går du i mölndal eller stan?
    Klarar bara av shakesen, dom andra smakar sjukhusmat tycker jag. Vi får peppa varandra kram C

    SvaraRadera