lördag 17 september 2016

Fullmåne

Gomorron. Fy vad jag verkar påverkas av att det är fullmåne. Igår natt vaknade jag klockan 01.50 och var sen mer eller mindre klarvaken till 05.30. Då sov jag en hel halvtimme tills klockan ringde för sista gången klockan 06.00. Igår kväll gick jag och la mig vid 20.30 och somnade vid 21.00. Vaknade 02.18 och tänkte FAN. Men jag lyckades somna om, efter en halvtimme ungefär, och fick sova tills klockan ringde 06.00. Jag har tänkt på detta tidigare, att jag blir påverkad, men inte riktigt trott på det. Nu vet jag inte vad jag skall tro...

Nu skall jag snart ta moppen till Mölndals station och sedan tåg till Falkenberg. Sen blir det 2 bussar till Hallands Kustvandrarhem där mina körkompisar befinner sig sedan igår. Jag är så glad för att jag inte skulle ansluta mig förrän idag, för jag hade absolut inte orkat vara trevlig igår kväll. Fy katten vad jag var trött! Tyvärr visar det sig att, efter jag bokat och betalat min tågbiljett, så fick jag reda på att det är några som skall åka bil ner nu på morgonen. 200 kr "bortslängda". Men det är ju inte mycket att sura över. Jag har inte bokat tågbiljett hem, så jag hoppas verkligen att det finns plats i någon bil!

Annars har inte så mycket hänt. Tog mig en moppetur till ner till IKEA i torsdags. Kören var inställd eftersom vi (de) skulle ses fredag-lördag. Jag upptäckte nämligen när jag kom hem från IKEA tidigare i veckan, att jag "bara" hade 150 värmeljus kvar. Jag "knarkar" ju värmeljus och det går åt 20 åt gången. Det var underbart moppeväder så jag tog mig en tur. Det är ganska exakt 1 mil till IKEA hemifrån mig.

Nu skall jag fixa en snabb frukost och göra i ordning lunch att ta med. Vi som bara kommer idag skall ha med oss egen mat, och det passar ju mig, då vet jag vad jag får. Det blir kycklingfilé, sjögräsnudlar och tzatsiki. Dags att införa grönsaker varannan dag, men det får bli handling i morgon.

Ha en skön lördag!

1 kommentar:

  1. Jo, men det där tror jag på. Fullmånens påverkan
    på oss. När jag jobbade på sjukhus sa de att det
    är extra mycket som händer runt fullmåne. Typ fler
    för tidigt födda, folk som tuttar eld nere i kulverterna
    osv. Sant eller inte? Vet ej.

    Ha en bra dag och hoppas att smärtan släpper!
    Inte kul att ha ont.

    Kram
    Sussie

    SvaraRadera