lördag 1 oktober 2016

Ny altangrupp

Gomiddag. Här sitter jag och njuter med min nya altangrupp. Hur gick det till? Jo, det var så här. I onsdags så regnade det massor. Jag tog på mig mina nya, grönblommiga stövlar. De jag köpte på Rusta för ett par veckor sedan. Gick till jobbet. Sen gick jag från jobbet till Maxi och från Maxi och hem. Fy katten vad ont jag fick i ryggen! Det var inte en chans att detta skulle funka. Det var något med klackarna (jag klarar inte av klackar alls). Hade jag kvittot kvar? Spelade ingen roll eftersom jag nu gått i stövlarna... Fick en idé. Kollegan I-M hade samma dag köpt exakt likadana stövlar på Rusta. Min idé var att hon tog över mina (vi har samma storlek) och jag lämnade tillbaka hennes.

Så blev det. Så i torsdags åkte jag till Rusta för att lämna tillbaka hennes stövlar. Utrustad med hennes VISA-kort. Och kod. Haha. Hade kunnat hitta på massa bus... Men det gjorde jag inte. Däremot hittade jag en altangrupp som jag fastnade för. Ordinarie pris 3.300 kr. Nu 1.200 kr. Tvekade en stund. Men sen insåg jag att detta var min chans. Jag betalade alltså för gruppen innan jag visste att jag skulle få hem den. Ringde runt lite och min syster sa att svågern kunde hjälpa mig. Han skulle hämta deras son Vincent i Fiskebäck klockan 3 idag, så Johannes hämtade mig 1.30. Vi åkte ner till scouthuset och hämtade en släpkärra, och sen åkte vi till Rusta. Vi spände på bordet och stolarna på släpkärran och åkte hem. Vi fick stanna utmed vägen och spänna banden lite, men till slut kom vi hem.


Å vad fint det blev!! Bästaste Johannes. Jag är så tacksam för hjälpen. Jag har suttit där ute sen vi kom hem.


Bord och stolar funkar alldeles utmärkt till korsordslösning. Fick just gå in för att det var för kallt.

Jag fabriksåterställde min mobil igår. Detta för att den senaste uppdateringen från Samsung gjorde att mitt batteri blev helt urladdat på 4 h. Det är ju inte hållbart. Jag gjorde återställningen igår kväll. Det enda jag gjorde var att logga in på mitt gmailkonto. Sen tänkte jag kolla hur det blev med batteriet över natten. Döm om min förvåning. När jag vaknade var inte bara mina appar nerladdade, utan de låg i sina mappar. Alla SMS och MMS var tillbaka. Alla meddelanden.  Mina röstinspelningar från kören låg där de skulle. Det enda jag behövde göra var alltså att logga in i alla appar och göra vissa inställningar. Så smidigt!

En lite mörkare sak.... Jag har haft problem med mina händer, eller rättare sagt mina tumleder, i många år. De senaste veckorna har det varit konstant. Jag kan inte öppna burkar, inte klämma på flaskor, inte köra moppen smärtfritt, inte hålla i en penna osv. Jag har insett att jag måste söka för detta. Lite googling och jag inser att jag troligtvis har artros i mellanhandsbenet. Jag har en ortos för varje hand som hjälper lite:


Usch vad min hand är skrynklig... I alla fall. Jag måste söka för detta. Det är ohållbart som det är nu. Finns det någon hjälp? Operation? Eller måste jag sluta jobba för att jag har för ont. Vill inte.

Nu blir det en slö kväll, men imorgon blir det spännande. Då skall jag (och Maggie) passa Figo (grannens hund) i ett par timmar. Vi får se hur det går.

Ha en bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar