onsdag 22 oktober 2008

Mitt i natten...

För mig är det nu mitt i natten, speciellt eftersom det är mitt i veckan. Men jag går nog inte till jobbet i morgon, med tanke på hur jag har mått idag. Har legat däckad på soffan ända sedan jag kom hem från jobbet vid lunch... Somnade vid 20 och blev väckt av en av katterna strax efter midnatt. Nu måste jag vara uppe en stund för att få bort stelheten i ryggen innan jag går och lägger mig i min säng. Huvudet känns lite bättre, men jag har väldigt ont i halsen. Tack för krya-på-mig-kommentarerna i förra inlägget!!

Idag har jag förresten belönat mig själv med att shoppa min favoritparfym som inte finns i Sverige. När jag bodde i USA för 19 år sedan fick jag upp ögonen för en ny parfym som hette 273 från Fred Hayman. Den har aldrig funnits att köpa i Sverige (eller Europa, bortsett från Guernsey), så det har varit lite svårt att få tag i den. I helgen var kollegan i New York där hon skulle köpa min andra parfym, Poême från Lancôme, men hon hittade den inte. Så idag tänkte jag försöka shoppa den från nätet. Kollade först på Shopping4net som är en svensk site där man kan handla massa saker. Men sen kom jag på att jag också skulle kolla på Strawberrynet.com som är en amerikans site där de också har massor. Och vet ni vad! Min favvoparfym fanns igen (den har inte funnits med på denna sidan på ett bra tag). Så jag belönade mig med en flaska för 400 kr. Åker den fast i tullen så är de justa nog att ersätta en för de kostnaderna. Så nu kommer jag att lukta extra gott ett tag framöver :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar