torsdag 5 februari 2009

Rapport från första mötet

Veckans vägning blev -1,5 och det är jag nöjd med!

Igår kom det lite snö i Göteborg, och jag som hade vanliga ecoo-skor på mig! Halkade iväg till XV direkt efter jobbet och var på mitt första Lifetime-möte. Det var jättekul! Samma coach som tidigare, och hittills var vi 5 från vår gamla grupp som var med (det var några som inte var där så det kan ha varit folk från vår grupp), samt 6 som var nya för oss. Vi var alla i olika stadier av vår viktminskning, några på helfart, andra på halvfart. Nu första mötet så pratade vi mest och presenterade oss, sedan skall man tydligen grupparbeta och ge varandra hemuppgifter.

Det var en kvinna där som bestämt sig för att inte gå på soppor alls, bara halvfart, men innan vi gick hem så övertygade vi henne om att hon behövde kicken som ett par veckor på soppor ger. Det skall bli väldigt spännande att se hur det gick om 2 veckor när vi har nästa möte, för när vi gick så köpte hon soppor!! Det var vi från vår gamla grupp som övertalade henne, vi var nog ganska envisa... Men det ger en sån otrolig kick när man ser resultat på vågen och måttbandet, så även om hon fortsätter med halvfart så har det hänt lite på ett par veckor.

På grund av att vi var en väldigt pratig grupp så drog vi över tiden. Detta innebar att mitt möte med Lina (om styrketräning med gummiband) blev inställt, då hon själv skulle ha en grupp. Vi skall ses nästa onsdag kväll istället.

Jag hade ju tänkt promenera halva vägen hem som jag gjorde i tisdags, men med hela ryggsäcken fylld av kursmaterial och soppor för en vecka, och dessutom snö och lågskor, så var jag väldigt tacksam när jag fick skjuts ända hem. Idag skall jag simma, så det blir bara en dags motionsuppehåll. Har verkligen sett fram emot att simma, har inte gjort det sedan förra onsdagen, och det är ju över en vecka sedan!! Denna veckan har verkligen varit hektisk, med saker att göra varenda dag efter jobbet. Gillar inte det, nästa vecka blir lugnare (hoppas jag verkligen). Behöver egentid hemma för att ladda batterierna, och jag tycker synd om katterna som är ensamma så mycket. Tack och lov att de är 2 och kan hålla varandra sällskap!!

Nu har jag blivit utmanad igen, av Sofia. Man skall fylla i nedanstående frågor och sedan skicka vidare, här är mina svar:

Vilken mat äter du ofta?
Nu är det ju bara pulver, men annars äter jag väldigt mycket kycklingfilé, räkor och thai-mat.

När du är på kalas, är du den personen som sitter eller hjälper du till och duka av?
Det beror vem man är hos. Är det hos någon i familjen så brukar jag hjälpa till (oftast) annars sitter jag kvar och umgås som GÄST.

Var sitter du helst när du bloggar?
Har inte så mycket val med min stationära dator, så det får bli i arbetsrummet.

Köper du ofta Triss?
Ett par gånger om året kanske.

Vilken stad eller land har varit din bästa semester?
Jag älskar ju San Francisco (bodde där 1989-1991), så de 2 ggr jag har varit tillbaka där hör till favoriterna. Annars hade jag en väldigt skön semester jul/nyår 2002/2003 när jag var och hälsade på mina jorden-runt-seglande föräldrar på Martinique i Västindien.

Vilken TV-kanal tittar du mest på?
TV3, Kanal 5 och TV4 Fakta.

Regler för utmaningen: Välj ut 4 stycken som du vill ska svara och utmana dom på deras bloggar. Be dom kolla in din och låt sedan personen som utmanade dig få veta när du svarat på frågorna/utmaningen!

Jag utmanar:
Sara
Sara
Soulsister
Mamma Mia

Klockan är 6.15 och här sitter jag fullt påklädd (och med morgonrock för jag fryser). Vaknade kl 4 med en fruktansvärd huvudvärk som jag på något sätt vävt in i en dröm. Gick upp och tog Alvedon + Ipren och stannade uppe. Nu börjar jag bli lite trött... men om en timme måste jag gå hemifrån så det är ju ingen idé att gå och lägga sig. Jag har just druckit en kopp te, så värmen börjar återvända. Drack aldrig te hemma innan, eftersom svart te kräver mjölk och det har jag aldrig hemma. Men nu har jag upptäckt rött te som intages utan mjölk (alltså OK när man pulvrar) och dricker det ofta. Mums.

Vill också passa på att gratulera kollegan I-M som fyller år idag. Hon läser här varje dag men skriver aldrig någon kommentar (om det inte är en tävling (där hon vann))... Så grattis ifall jag missar att säga det till dig idag!!

10 kommentarer:

  1. Nu kan du inte ha långt kvar till du också är under 80 kg =) Du är så duktig.

    Vad härligt mötet låter och man behöver en vilodag från motionen ibland. Jag tog min igår, ikväll ska jag nog ut och springa igen.

    Ha en bra dag på jobbet! Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis till minuset :)

    SvaraRadera
  3. Haaaaa....där fick jag dig. Du brukar inte vara så pigg på att hjälpa till på släktkalas heller!!! kanske från o med nu när du rör dig smidigare ???
    Elaka mamman.

    SvaraRadera
  4. Malin: 1,8 kg kvar... så minst en vecka :( Men sen skall jag jubla! Å tänk sen när det står 69,9, det skall vi inte prata om!! Har nog aldrig sett en 6:a på en våg så i början... Kram

    Tjockisen: Tackar!!

    Mamma: Nu var du faktiskt riktigt elak. Du är bara med på hälften av släktkalasen så du vet inte vad som sker. Detta var faktiskt den första elaka kommentaren jag har fått...

    SvaraRadera
  5. Nu måste jag ju lämna en kommentar!
    Tack Lena, men jag tycker det är mycket roligare att följa din vikt neråt än min ålder åt andra hållet!

    SvaraRadera
  6. Grattis, vad bra det går för dig Lena=). Duktig du är!

    Jo jag vet att man inte ska jämföra sig, lätt hänt bara. Ska ge det ett par veckor till och sen får vi se hur det gått. Annars ska jag nog pröva helfart igen och se om det går bättre:).

    Tack för stödet, betyder mycket!:)

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Hejsan! Kul att läsa din svar på utmaningen! Så spännande det låter med dina lifetime möten. Men ni behöver antagligen motivation som bara lever på pulver =) Är det inte alls vanligt och deltagare fuskar och bekänner att de ätit mat på mötens eller orkar alla?

    SvaraRadera
  8. Hej Lena! Verkade spännande det där med Life Time, skoj med grupparbeten! Hoppas att du hade det skönt på simmet! Kram

    SvaraRadera
  9. ska svara på utmaningen nu
    tack!

    kram

    SvaraRadera
  10. Ing-Marie: Hehe, nu var du allt tvungen att skriva. Så går det när man erkänner att man läser varje dag. Det finns ett väldigt bra ord på engelska för en sån som du och M: "lurker". Det betyder "stå på lur".

    Anna: Tackar. Håller tummarna för att det kommer att funka för dig snart!! Kram

    Sofia: Vissa har brutit för något speciellt, t.ex. ett bröllop. Då trappar man upp ett par dagar tidigare och sen sätter man igång med helfarten igen när festen är slut. Andra erkänner att det slinker ner något ibland, medvetet eller omedvetet. Jag har inte brutit och inget har slunkit ner under dessa 16+5 veckor. Det är jag mycket stolt över. Kram

    Jenny: Ja, vi får se hur det funkar med grupparbeten. Simningen var jätteskön!! Kram

    Soulsister: Skall kolla snart. Kramar

    SvaraRadera