fredag 20 februari 2009

Vakna nätter

För andra natten i rad har jag varit vaken mellan 2 och 3.30. Kul för Soulsister som fått någon att chatta med på nattjobbet, mindre kul för mig som är trööööttt.

Igår gick jag till akupunkturen, det tog 71 minuter denna gången. Tog ur de 6 häftstiften jag hade i vänster öra och satte i 5 nya i det högra.

Så här ser de ut. Inte särskilt stora, men ont gjorde det!

Det syns inte så mycket att man har de där plåstrena med häftstift, här kan man, om man tittar noga, se 4 av de 5. Aj.

När jag var klar på akupunkturen tog jag bussen 3/4 av vägen hem. Sen skulle jag behövt stå och vänta 20 min. på anslutningsbussen, så jag gick istället. Dagens resultat blev 11.189 snabba steg på 98 min (114 steg/min) och totalt under dagen 19.925 steg. Det var snö ute igår, så det var lite jobbigare än vanligt att gå.

När jag kom hem var jag så fruktansvärt trött. Dels i kroppen efter allt gående, och dels för att jag inte hade sovit så bra i går natt. Somnade på soffan (medvetet) vid 20. När jag ligger i soffan och kollar på TV så ligger jag på mitt vänstra öra, i sängen ligger jag på mitt högra. Eftersom jag hade fått nya häftstift i det högra örat igår så valde jag att somna på soffan. Men eftersom jag hade ont i ryggen från allt promenerande och min soffa är ganska hård (somnade på magen) så vaknade jag kl 2 med fruktansvärt ont i ryggen. En timmes chat med Soulsister, 2 Alvedon och 1 Ipren senare kunde jag lägga mig i soffan igen. Denna gången tog jag en av ryggstödskuddarna och la under underbenen och somnade om på rygg. 1 timme till blev det, men inte djup sömn, bara slummer. Skall vi slå vad om vem som sover kl 19 ikväll??

Idag är det fredag :) Ikväll skall jag inte göra något speciellt (tack och lov för det!). I morgon kommer mina föräldrar, vi skall skaffa e-legitimation till oss 3 på min dator. Sen kommer syrran också, jag har tydligen stressat henne lite med alla mina promenader, så hon skall med ut och gå. Får se vilken runda jag drar med henne på. Är det gott väder och syrran orkar skulle jag gärna vilja gå i Änggårdsbergen igen. Det är jättefint där med all snö. Jag tar med mig kameran i alla fall.

På söndag skall jag hem till min f.d. chef med fru. Det skall bli kul att träffa hans fru, hon har kört Camebridge ett bra tag och gått ner ungefär lika mycket som mig. Jag skall ta med mig en VHS som är inspelad från gamla Super-8 filmer från när jag och min bror var små. Jag har ju ingen video längre, så jag har inte kunnat se den på ett tag. Men de har en kombinerad VHS och inspelningsbar DVD så vi skall föra över den. Jag har också en VHS från den första showen jag var med i med kören, då jag sjöng ett solo, den skall vi också föra över. Den har jag inte sett på år och dag, det måste varit 2001 som den spelades in. Och sen på söndag eftermiddag skall jag åka hem till pappas kusin, hon som ger mig akupunkur, och byta öra på häftstiften igen.

Mycket planer för mig, brukar ju annars inte göra något speciellt på helgerna. Men jag får i alla fall lördagskvällen för mig själv!!

2 kommentarer:

  1. Vaknar du inatt så kommer jag inte hålla dig sällskap för jag är ledig heeeela helgen.

    Ser läbbigt ut med stiften...men gör de nytta så varför inte?!

    KRAM vännen!

    SvaraRadera
  2. Jag vaknade kl 4, men "klarade mig utan dig" :) Hoppas du fick sova gott!! Jag vet inte om stiften gör nytta förrän gräset kommer i maj-juni... tills dess får jag lida utan att veta. Kramar

    SvaraRadera