lördag 3 juli 2010

Vilken jäkla tur!!

Gomorron! Sitter här helt genomsvett efter en lång morgonpromenad. En morgonpromenad som blev nästan dubbelt så lång som jag hade tänkt... Gick rundan, en "fyrkant" via Pedagogen och Statoil och när jag kom hem igen så ropar jag på Cornelia utanför altanen. Hon kom springande och tyckte inte alls att det var kul att jag var på andra sidan staketet. Stoppar ner handen i handväskans ytterfack för att ta upp nyckeln och märker att mina glasögon är borta!! Det är de vanliga glasögonen, som jag nyss har betalat färdigt (nästan 6.000 kr). Fick skrämselhicka och gick genast tillbaka samma väg jag kom. Jag vet att jag stoppade ner dem i väskans ytterfack strax efter jag varit inne på Statoil och handlat vatten, så längre än dit behöver jag inte gå. Men det är långt nog, hade redan ont i höften. Jag kom inte ihåg på vilken sida om cykelbanan jag gått och ser inte så bra utan glasögon att jag kunde hålla koll på båda sidorna samtidigt, så jag gick på höger sida dit. Vände när jag kom till Statoil och gick på andra sidan hem. När jag var nästan hemma så hittade jag dem! De låg i gräset precis vid kanten av cykelbanan. Snacka om lycka!! Nu är jag fullkomligen slut och genomsvettig. Det blev en promenad på 90 minuter istället för 45....

Dagens vägning gav samma resultat som förra veckan, d.v.s. -0,8 kg. Mysko eftersom jag hade gått ner mycket mer på vårdcentralens våg, men alla vågar är olika. På vårdcentralen vägde jag mig vid 2 olika tillfällen på dagen, med kläder på, och hemma väger jag mig alltid utan kläder och vid samma tid på morgonen. Det spelar inte så stor roll, det är min våg jag går efter. Är väl ganska nöjd med resultatet, har insett att det inte kommer att bli någon snabbnedgång det här... Lite synd på alla sommarkläder i garderoben, men det får väl vara så då.

Ingen läkare ringde från vårdcentralen igår, så antingen var mina värden bra eller också har de inte fått resultaten än. Kanske ringer de på måndag.

Satte mig som vanligt på altanen igår när jag kom hem, men det var nästan för varmt till en början. Sen kom vinden och det var underbart skönt. Satt därute i flera timmar och hade det bra.

Det stora projektet idag är att handla, men det tror jag att jag väntar med tills ikväll när det är svalare. Efter morgonens äventyr är jag inte villig att bege mig ut än på ett tag, skall ta det lugnt här hemma först. Vore bra om jag kunde röja lite idag också så att jag inte behöver göra allt i morgon.

Ha en underbar lördag!

1 kommentar:

  1. Ja det var ju verkligen tur att glasögonen kom till rätta! Du får kanske skaffa senilsnören Lena ;)


    KRAM

    SvaraRadera