måndag 25 oktober 2010

Världens lataste söndag...

Gomorron. Den här helgen har varit hur lat som helst. Jag har verkligen inte lyft ett finger, inte gjort något nyttigt alls. Inte kom jag iväg och handlade igår heller. Kom på att mina 2 BH:ar och mina 2 par jeans båda låg i tvättmaskinen = jag kunde inte gå ut... Löste korsord precis hela dagen. Hjärnan var den enda kroppsdelen som fick någon som helst motion, jag klädde inte ens på mig... Lite skämmigt, men det var en skön dag.

Som ni ser nedan så passerades den magiska 100.000-besökargränsen igår kväll, och nu ligger utlottningen ute. Glöm inte att vara med och "tävla". Lånar du bilden och lägger in den på din egen blogg samt länkar hit så får du 2 lotter.

Helgerna är svåra när det gäller maten. Inte så att jag äter fel eller onyttigt, utan jag glömmer av att äta. Vardagarna är så bra med inrutade tider och lunch- och fikaraster, men på helgerna blir det värre. Igår konstaterade jag något som jag misstänkt ett tag: om jag glömmer av att äta och blir så där superhungrig, så spelar det ingen roll hur mycket eller lite jag äter sen, jag blir inte mätt ändå. Hungerkänslorna sitter kvar resten av dagen, och de är kraftiga. Då gäller de att inte lyssna på dem utan kolla på klockan. Jag måste bli bättre och verkligen använda min "matklocka" på helgerna!! Jag köpte ju en klocka på Clas Ohlson som jag använde flitigt efter operationen, då jag inte kände vare sig hunger- eller mättnadskänslor. Måste damma av den igen!

En annan sak jag har konstaterat är att jag måste börja ta mina kvällsmediciner INNAN jag lägger mig i soffan för att kolla på TV. Alltför många gånger har det hänt att jag har somnat, utan att ta medicinerna. Antingen har jag sovit hela natten på soffan och då inte tagit medicinerna alls, eller också tagit dem mitt i natten när jag vaknat och flyttat in i min säng. Jag VET att jag lätt somnar i soffan på kvällen, då är det ju lika bra att jag tar medicinerna innan... Speciellt nu när jag tar antibiotikan för urinvägsinfektionerna, inte bra om jag missar den. Sen tar jag också kalk och Ursofalk, en äcklig flytande medicin mot gallsten. Fy katten vad den smakar illa! Kanske inte precis när jag tar den, utan eftersmaken är vidrig. Spelar ingen roll hur noga jag borstar tänderna, jag vaknar med en vidrig smak i munnen på morgonen. Desto bättre att ta den tidigare på kvällen, då smakar det inte lika illa i munnen på morgonen. Den medicinen skall jag bara ta en dryg månad till, slutar när det gått 6 månader efter operationen. Can't wait.

Denna veckan bjuder på våtväst måndag och onsdag, simning tisdag och torsdag, och sen Rosa Bandet-galan på torsdag. Katarina!! Inga biljetter har kommit än, skall det vara så?? Katarina vann ju 2 biljetter men kan inte gå då hon bor i Malmö, så jag fick dem. Men det blir lite svårt att gå utan biljetter...

Ha en bra måndag. Ute är det -2°C, men det regnar inte just nu i alla fall. Alltid nått...

4 kommentarer:

  1. Hihihi, precis en så lat helg har jag också haft. Så då är vi två som får skämmas, men jag tänker då inte göra det iaf. Ibland behöver man vila, o söndag är ju en vilodag, så då vilar man :). Ibland iaf.
    Skönt att höra att det inte bara är jag som har problem med maten på helgen. Fast jag blir inte hungrig, tror jag. El jag vet inte riktigt. Låter ju inte klokt men så är det verkligen. Vet inte hur jag skall känna när jag blir hungrig ännu. Får nog ta o börja ställa klockan så kanske det blir ordning på torpet.
    Ha en fin dag. Kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det underbart med sådana helger. Vi brukar ha det i vår familj de helger vi inte har nått planerat. Då går vi i pyjamas hela dagarna och gör bara roliga saker. Löser korsord, barnen spelar Wii eller så ser vi på film. Älskar de stunderna!!
    Vad är det för klocka på claes ohlsson?? Jag skulle brhöva en till nämnligen. Är den bra?? Låter som det.

    KRamen & ha en bra dag du med!!

    SvaraRadera
  3. Ha en bra vecka Lena... love you much!

    SvaraRadera
  4. Imsavimsa: Härligt med såna helger!!

    Hungerkänslorna finns inte i början, då måste man äta efter klockan. Men de kommer. Tyvärr. Hade varit smart om man aldrig blev hungrig :) Kram

    Inger: Skönt att jag inte är ensam om att inte alltid klä på mig :)
    Jag har skrivit en kommentar i din blogg angående klockan. Kram

    Kati: Love you too. Kram

    SvaraRadera